B23e

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
JimmyS
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: fre apr 09, 2004 9:15 am

B23e

Inlägg av JimmyS »

Tänkte busa upp min b23e lite... Har en turbo från en saab9000 liggande. Finns det någon 16v topp man kan använda utan modifieringar? Finns det nått turbogrenrör som passar? Hur mycket klarar insprutningen? När måste man göra något åt motorn? Kompression m.m. //Jimmy
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Du vill visst veta allt på en gång? :)
Jag har inte svaren, kanske någon annan kan.. Men titta på TPC-forumet i första hand, många som kör med såna motorer.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

varför krångla till det med 16v .det är ändå den lilla turbon som begränsar max effekten. vilket sprut har du tänkt ha?
JimmyS
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: fre apr 09, 2004 9:15 am

Inlägg av JimmyS »

Jag hade tänkt köra med orginalsprutet. Blir inga våldseffekter men nån extra pålle borde det gå att locka fram...
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

k jetronik sprutet till B23e räcker inte till mer än 150hk(ca 0.4bar). men med lite hjälp från en kalstartsventil så räcker det till ca 175hk(ca 0.6bar).
Skriv svar