Vad är hösta antal Hk som ni vet är uppmätt med B230 och 8v
- Amazon67
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 199
- Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Vad är hösta antal Hk som ni vet är uppmätt med B230 och 8v
Jo jag undrar lite över vad folk brukar klämma ur sina B230 med 8v toppar?
Jag ska bromsa nu på onsdag så det är ju lite kul att se vad andra plockar ur.
Så om ni vill så är det bara att fylla på med bromssiffror. Det gäller endast 8v allså.
MVH PELLE//
Jag ska bromsa nu på onsdag så det är ju lite kul att se vad andra plockar ur.
Så om ni vill så är det bara att fylla på med bromssiffror. Det gäller endast 8v allså.
MVH PELLE//
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Vad är hösta antal Hk som ni vet är uppmätt med B230 och
rekordet har markus sundsten med 850hk/2.6 bar
norrback har nog mer info (äger toppen mm nu)!
film på den motorn bilen! http://media.savarturbo.se/mats/kolfiberamazon.avi
vad har du själv för grejor i motorn och turbosystem, bränsle mm, mål?
norrback har nog mer info (äger toppen mm nu)!
film på den motorn bilen! http://media.savarturbo.se/mats/kolfiberamazon.avi
vad har du själv för grejor i motorn och turbosystem, bränsle mm, mål?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Amazon67
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 199
- Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: Vad är hösta antal Hk som ni vet är uppmätt med B230 och
Dra åt he....te det var som satan!
Vad är mer vanligt då?
Vad är mer vanligt då?
- Amazon67
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 199
- Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: Vad är hösta antal Hk som ni vet är uppmätt med B230 och
Oj ja du jag vet faktiskt inte vad jag vill uppnå utan vi får väl se vad som bottnar i motorn helt enkelt! men rätt sida av 500hk vore väl kalas!Jens Gustavsson skrev:vad har du själv för grejor i motorn och turbosystem, bränsle mm, mål?
Här är min spec.
MOTOR:
Block: B230FT O-ringat Oljekylning på kolvar.
Kolvar: Venolia 0,30 övardim Från "Parner"
Vevstakar Kulpenade H profilstakar från "Parner".
Topplock: Volvo 531, bearbetad hos Ulf "Musen" i Åtvidaberg
www.topptrim.se, Flödar duktigt. 390hk vid 1bar.
Kam. Slipad från råämne med mörkade värden......
Styrsystem: Vems, Instalerat och mappat av Emil på www.linkopingsmotorsport.se
Tändning: MSD Dis4
Turbo: GT35/40R 600/650 Hk Snigel.
Spridare: Hi flow Bosch 998 cc låg omiga.
Flexslang:3"
Dump: Greddy Type S
Wastegate: Tial 38mm
Iveco Intercooler.
Egenbyggt plenum/spridarhållare i samverkan med "Tracherboy" och www.pipe-arts.com
Egenbyggt Grenrör i samverkan med www.pipe-arts.com, www.Hackeracing.se
TRANSMISON:
Växellåda: Nyrenoverad BMW M3 Dogleg 1:1 på femman.
Tryckplatta: Audi Sport, BMW 4-pucks sinter
Bakaxel: 1031/Diff/4:10 utväxling.
CHASSI:
Fälgar: S80 16".
Däck: Kumo MX gata och M/T sliks för stripp.
Bromsar: V70N fram, 240 bak.
Pedalställ: Willwood + Bromsvåg.
Racingbelägg.
Sellholmsfjädrar.
Bilstein Dämpare.
Ställbara fyrlinkstag bak med uniballs.
INVÄNDIGT:
Tidsenlig sportstol.
Sportratt.
Egenbyggd mätartavla.
MPS Dachlogger.
HEMSIDOR MED FILMER/BILDER.
http://web.comhem.se/~u70417738/
http://www.straffe.nu/old/pelle.html
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
topp, kam, turbo, grenrör, motorstyrning blir avgörande faktorer över 450hk!
får man fråga varför kammen är hemligt? skulle kuna förstå varför om du hadde över 850hk som mål, men
sen hur stor är turbon? (vad försäljaren säger den räcker till säger inte mycke )
får man fråga varför kammen är hemligt? skulle kuna förstå varför om du hadde över 850hk som mål, men
sen hur stor är turbon? (vad försäljaren säger den räcker till säger inte mycke )
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 78
- Blev medlem: lör sep 17, 2005 11:11 pm
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Bör vare en sådan här turbo?
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
Vilket avgashus har du?
Hmm, 4,10 i 1031 bakaxel, köpt utväxlingen ny?
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
Vilket avgashus har du?
Hmm, 4,10 i 1031 bakaxel, köpt utväxlingen ny?
- Amazon67
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 199
- Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Ang vad som säger ifrån så är det ju uppenbart att det är någon utav de sakerna du tar upp eller något annat, så är det ju!Jens Gustavsson skrev:topp, kam, turbo, grenrör, motorstyrning blir avgörande faktorer över 450hk!
får man fråga varför kammen är hemligt? skulle kuna förstå varför om du hadde över 850hk som mål, men
sen hur stor är turbon? (vad försäljaren säger den räcker till säger inte mycke )
Kammen i sig är hemlig för att jag har andra mål en bara massa effekt, Hela motorn i sin helhet skulle jag vilja påstå är ett lite anurlunda tänkande bakom då jag inte siktar på att få just en stor effekt puckel, Det jag söker i motorn är ett så brett register som möjligt och sluteffekten får väl bli det som de blir. Så att skriva ut alla data på motorn vill jag inte göra en, jag vill se hur det går innan jag kan skriva alla värden. hoppas du är nöjd med den förklaringen
Vad tillverkaren av turbon säger att den ska räcka till skulle jag vilja påstå är ganska bar riktmärke, i allefall i garetts fall. Den ska vara specad till 650 hk och som du såg skrev jag 600-650hk vilket jag är ganska säker på att den kan stöta ur sig om allt runt i kring lirar, men i mitt fall så tror jag något annat säkert säger i från innan.
MVH PELLE//
Senast redigerad av Amazon67 den tor jun 15, 2006 3:03 pm, redigerad totalt 4 gång.
- Amazon67
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 199
- Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Ang Turbon så stämmer det. Vilket avgashus som sitter i motorn när den är bromsad får vi seJK skrev:Bör vare en sådan här turbo?
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
Vilket avgashus har du?
Hmm, 4,10 i 1031 bakaxel, köpt utväxlingen ny?
Ang bakaxeln så köpte jag växeln ny ja.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Amazon67:
visst du får ha hur många hemligheter du vill men det är ju inte så smart då vi som har bromsat och byggt liknande och värre motorer då inte kan hjälpa dig med tips på instälningar och utverderigar
flyttar tråden till almäna då den inte blir spesielt avanserat eller intresant att höra en effektsifra utan att veta de viktigaste parametrarna är på motorn.
visst du får ha hur många hemligheter du vill men det är ju inte så smart då vi som har bromsat och byggt liknande och värre motorer då inte kan hjälpa dig med tips på instälningar och utverderigar
flyttar tråden till almäna då den inte blir spesielt avanserat eller intresant att höra en effektsifra utan att veta de viktigaste parametrarna är på motorn.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Amazon67
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 199
- Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Jo men nu är det ju så att tråden inte handlar om min bil utan vad andra fått ut ur sina 230 med 8v och turbo! Och som jag förstår så går det åt avancerad trimning för att få ut massor med effekt ur 230, och då tyckte jag att det vore lämpligt att skriva här i och med att de som är duktiga på att trimma borde finnas här......
MVH PELLE//
MVH PELLE//
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ok! men jag tror den passar bättre här iallafall. tror inte det fins så mycket broms siffror här på 8v, men det fins många som har en del övrig info på starka 8V motorer , boström tex han körde 202hm/t med 0.9bar förra helgen (den blir nog rolig på 2 bar senare ) den ska eventuellt bromsas effter sesongen.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
- Ort: Västerås
- Kontakt:
d
hur mkt bromsa Stenström innan ahn gick på 16V då?
Pizza
Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
rosenkrans eller "4 banger" bromsade väll rätt fina siffror på lågt laddtryck med sin B23 8v?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/