hej jag undrar om man är tvungen att ha en alufördelare för att köra turbo på b20??? och hur man skall svetsa den i så fall...
är det någom som har en färdig till salu är jag intresserad mvh nitrolarse
måste man ha en alufördelar??
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det spelar ingen roll. men jag har ingen tror jag ,jag kan kolla.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm
Jag svetsade jusst fördelare på den ementa 244 turbon (se på värsta 240 turbo hitills)
Man tar isär hela fördelaren o längst ner så sitter ju vikterna som slungas ut. Dom är ju fjäder belastade så att dom trycks ihop mot "stången" Loppa bara fast dom så att de inte går att röra även mot stången. Sen skruva ihop skiten. Sen stoppa dit vakum klockan o i de läget loppa fast dom två "plattorna" där brytarn sitter mm så var de klart.
Hoppas de går att begripa lite av de jag skrev iaf
Man tar isär hela fördelaren o längst ner så sitter ju vikterna som slungas ut. Dom är ju fjäder belastade så att dom trycks ihop mot "stången" Loppa bara fast dom så att de inte går att röra även mot stången. Sen skruva ihop skiten. Sen stoppa dit vakum klockan o i de läget loppa fast dom två "plattorna" där brytarn sitter mm så var de klart.
Hoppas de går att begripa lite av de jag skrev iaf