Dessa turbos (ev. inte alla garrett) har intern wg, ja. Men det har ju ingen betydelse om du skall montera ställbara wg:n du köpt.
Sen har en kvittrande dump inget med en pysventil att göra och inte har den att göra med skenande laddtryck heller. Och pysventilen brukar inte skicka luft genom impellern heller men gör den det så har det nog ingen betydelse, iaf inte negativ.
Och varken pysventil eller dumpventil monteras före turbon, det är ju liksom ingen ide med det.
Hjälp en nybliven turboägare Volvo 940 LTT
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: Hjälp en nybliven turboägare Volvo 940 LTT
Jo det är intern WG som jag menade, är lite tankesprid
Lycka till med bilen och uppdatera oss hur det går!
Är bara en kamaxel och så har du hela steg 1 enligt guiden du hänvisa till
Och sen om du vill göra steg 2 så kan du hoppa över
- Exktraktor Grenrör
- Extern Wastegate
Om du inte vill byta dessa så att säga
Annars så bytt till ett grenrör som funka till lite större effekter (så som 400+) och kör en adapter emellan turbon om den inte passa.
Detta tycker jag är bättre än att du köper ett billigt kinagrenrör för steg 2 och sedan köpa ett nytt för steg 3
Så tänker jag när jag läser guiden i alla fall.
Lycka till med bilen och uppdatera oss hur det går!
Är bara en kamaxel och så har du hela steg 1 enligt guiden du hänvisa till
Och sen om du vill göra steg 2 så kan du hoppa över
- Exktraktor Grenrör
- Extern Wastegate
Om du inte vill byta dessa så att säga
Annars så bytt till ett grenrör som funka till lite större effekter (så som 400+) och kör en adapter emellan turbon om den inte passa.
Detta tycker jag är bättre än att du köper ett billigt kinagrenrör för steg 2 och sedan köpa ett nytt för steg 3
Så tänker jag när jag läser guiden i alla fall.
Re: Hjälp en nybliven turboägare Volvo 940 LTT
Här kommer jag med lite fler dumma frågor.
Fick chippen idag, men tyvärr verkar de inte passa.
http://imgur.com/TRmjEOH
Till höger original, till vänster kl utbyteschip.
Benen på kl chippet är flera millimeter bredare. Passar inte ens nästan i bränsleboxen. Är det ment för god kontakt och man ska böja, eller har jag fått ett defekt chip?
Det är MYCKET som ska böjas för att få det att passa.
Fick chippen idag, men tyvärr verkar de inte passa.
http://imgur.com/TRmjEOH
Till höger original, till vänster kl utbyteschip.
Benen på kl chippet är flera millimeter bredare. Passar inte ens nästan i bränsleboxen. Är det ment för god kontakt och man ska böja, eller har jag fått ett defekt chip?
Det är MYCKET som ska böjas för att få det att passa.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 428
- Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
- Ort: Växjö
Re: Hjälp en nybliven turboägare Volvo 940 LTT
dra iväg ett mail till KL, dom måste ju kunna svara på detta.
Oskar Johansson
Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=90
Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=90
Re: Hjälp en nybliven turboägare Volvo 940 LTT
Det har jag såklart gjort, men jag tänker att många andra på forumet kör med dessa chip, eller viking, och kanske vet om det ska vara såhär.dra iväg ett mail till KL, dom måste ju kunna svara på detta.
hade ju vart kul att kunna använda bilen så fort som möjligt
Edit:
KL har tydligen semester, så något svar får jag inte därifrån förens 17/10
Re: Hjälp en nybliven turboägare Volvo 940 LTT
Håll i chipet och bänd benraden mot ett bord
//MartinL