Haveri på Audin
Haveri på Audin
Har någon nån aning om hur detta kunnat hända.
Bilen är en -96:a Audi 1.8T quattro
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Bilen är en -96:a Audi 1.8T quattro
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10189
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Haveri på Audin
Hände i min Opel Ascona, där var det övervarv.
Men det blev fler bitar, ca 5x5cm stora, flög över högt och lågt, penetrerade kardantunneln och in i bilen mm mm.
Men det blev fler bitar, ca 5x5cm stora, flög över högt och lågt, penetrerade kardantunneln och in i bilen mm mm.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Haveri på Audin
Sett det hända vid ett rejält kopplingsslir så det blev rejält varmt då gick plattan rakt av som din kopplingen ville inte koppla ur och det blev en massa obalans dock var det på ett volvo pottsvänghjul så det flög inga bitar och bilen gick köra hem utan koppling.
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Haveri på Audin
På färgen ser det ut som innerdelen gått varmare än ytterdelen...värmespänning?
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Re: Haveri på Audin
Ja vad kom först, hönan eller ägget?
Ser ut att ha gått duktigt varm i alla fall.
Ser ut att ha gått duktigt varm i alla fall.
//MartinL
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Haveri på Audin
det har nog gått varmt och slirat lite. därför man har en spräng kåpa runt koppligen i 6mm plåt om man är rädd om benen/fötterna då man trimmar. vist det är jobbigt men vad kostar nya ben?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Haveri på Audin
Och vad var orsaken till detta då? Kopplingsslir à la mormor eller?Ersviken skrev:För mig hjälpte inte pottsvänghjul. (notera att innersta delen av svänghjulet med skruvarna sitter kvar så det har inte släppt)
Notera att jag inte kör utan "sprängskydd" längre. (och att man irriterar sig på de som kallar orginal växellådssvep för "sprängkåpa")
//MartinL
Re: Haveri på Audin
koppling som inte orkade med på höga varv/laddtryck. (Slirade till på 4ans växel ca 3 sek, trodde det spann men icke, isbil så var utan hastighetsmätare.)
Tryckplattan ny vid montage och svänghjulet i nyskick..
Tryckplattan ny vid montage och svänghjulet i nyskick..
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Haveri på Audin
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/