Oljekylning och remote filter

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
SevenEight
För mycket laddtryck
Inlägg: 283
Blev medlem: ons nov 03, 2010 4:49 pm
Ort: Sävar förstås

Oljekylning och remote filter

Inlägg av SevenEight »

Har sökt, men hittar inte riktigt det jag söker. Så.

Vill göra om oljekyl och filtrering på min rejs B230. Har just nu adapter med två slangar ut från blocket (sitter där filtret sitter original), hållare för filter och en setrab kylare. Adaptern tror jag är en mocal och kvaliten är ju så kass så man svimmar. Den håller tätt, men det ser inte kul ut. Dessutom går det ju typ inte att bestämma hur slangarna sitter, de hamnar ju där de hamnar och ska man sen efterdra så blir ju allt snett. Samma med oljefilterhållaren, snea gängor och fy...

Fråga 1. VAR hittar jag en BRA adapter för olja in och ut från motor? Inte nåt blingskit, inte nåt fancy, bara BRA.

Fråga 2. Bra oljefilterhållare köper man....vardå?

Fråga 3. Termostat, en sån med 4 slang anslutningar. Finns det nån vettig sån att köpa, kanske från nån volvo eller bmw eller merca...eller från nån firma?
Henrik Eriksson

E46 325 3.0 - trackdays och rondellsladd
VW 1200 '64
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Re: Oljekylning och remote filter

Inlägg av redheat »

adapter på motor:
såg nån här på forumet som kapat av vattenkylda ( aluminium delen ) oljekylare från 940 turbo , och gjort gängor till nipplar och sen slang
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Re: Oljekylning och remote filter

Inlägg av Kirre »

Körde också med mocals adapter och det lossnade en bit från den så de sprutade olja jävlart överallt. Skulle gärna hitta en annan adapter.
Bild
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Skriv svar