Elektroniskt spjällhus

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
A6_quattro
Lite mer laddtryck
Inlägg: 15
Blev medlem: ons jul 10, 2013 11:20 am

Elektroniskt spjällhus

Inlägg av A6_quattro »

Hej

Jag har tänkt montera ett elektroniskt spjällhus istället för som idag vajerstyrt. Har tittat på Volvo 2,5 FT spjällhus som man kan få till rimliga pengar tillsammans med pedal. Är det någon som vet innerdiametern på dessa? Har googlat runt utan att hitta nån spec.

Kanske någon som har nåt annat förslag på spjällhus med ca 65 - 70 mm innerdiameter till rimligt pris?

Hälsningar
Hasse
Ascona 400
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: mån jul 18, 2005 10:49 am
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Re: Elektroniskt spjällhus

Inlägg av Ascona 400 »

Vilket motorstyr har du? Klart lämpligt att välja spjäll efter vilka kalibreringar som finns för det. Bosch motorsport är en bra källa för information, de flesta artikelnummer finns även original på div. bilar.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
A6_quattro
Lite mer laddtryck
Inlägg: 15
Blev medlem: ons jul 10, 2013 11:20 am

Re: Elektroniskt spjällhus

Inlägg av A6_quattro »

Har Link Fury. Ok får titta på Bosch.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: Elektroniskt spjällhus

Inlägg av OttoB »

Jag har någon från Audi ca 60 mm och skall sitta i B230 med Vipec V88. För att styra behöver man analog output (pwm) signal och 0-5 V styrsignal till Vipec.
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: Elektroniskt spjällhus

Inlägg av OttoB »

Liten update, det behövs 4 st. analog inputs för elspjällhus. Både Fotpedal och Tps har dubbla potetiometer för säkerhets skull. Sen behövs push/pull driver utgång från ecu att styra spjällmotor, som är vanligt dc-motor.

Våran system sitter i bänken så gaspedal är vanligt 2kOhm dubbelpotentiometer. Ecu är Vipec V88.
Skriv svar