Catchtank Bmw e36 400whp E85?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
AndreasOstman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: ons mar 02, 2016 9:47 pm

Catchtank Bmw e36 400whp E85?

Inlägg av AndreasOstman »

Har en m50b25 e36 som jag bygger till att köra lite drifting med.
Den är mappad till ca 400whp med ca 0,9 bar laddtryck, siemens deka 630cc spridare, malpassi linjär btr med 8mm anslutningar och en deatschwerks dw200 i original armatur.
Kan nog tänka mig att jag kanske går upp till 450whp i framtiden men inte högre än det.

Har planerat att sätta i en 2-3l catchtank och undrar lite grann vad jag ska köra för anslutningar? Catchen har inga anslutningar så jag får välja själv.
Kan man köra 8mm till allt? Hade varit lättast så när original fuelrail, malpassi btr och original armaturen har 8mm.

Hur många externa pumpar behöver jag?

Behöver jag mappa om bilen efter?
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Catchtank Bmw e36 400whp E85?

Inlägg av hauge »

"Har planerat att sätta i en 2-3l catchtank och undrar lite grann vad jag ska köra för anslutningar? Catchen har inga anslutningar så jag får välja själv.
Kan man köra 8mm till allt? Hade varit lättast så när original fuelrail, malpassi btr och original armaturen har 8mm."

Varför vill du ha en catchtank ?


"Hur många externa pumpar behöver jag?" Det räcker med 1 som räcker till....

Behöver jag mappa om bilen efter? ....har du samma tryck efter över din fuelrail, så nej.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
AndreasOstman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: ons mar 02, 2016 9:47 pm

Re: Catchtank Bmw e36 400whp E85?

Inlägg av AndreasOstman »

hauge skrev:"Har planerat att sätta i en 2-3l catchtank och undrar lite grann vad jag ska köra för anslutningar? Catchen har inga anslutningar så jag får välja själv.
Kan man köra 8mm till allt? Hade varit lättast så när original fuelrail, malpassi btr och original armaturen har 8mm."

Varför vill du ha en catchtank ?


"Hur många externa pumpar behöver jag?" Det räcker med 1 som räcker till....

Behöver jag mappa om bilen efter? ....har du samma tryck efter över din fuelrail, så nej.
Vill ha en catchtank för att pumpen inte ska suga luft när det svänger en del.
Skriv svar