Nos
Re: Nos
Beror ju lite på hur mycket gas du tänkt ladda.
Men man bör vara noga och ha bra koll annars blir det fort dyrt.
Det bästa är att ha en nozzle per cylinder, med en nozzle i insuget som skall fördelas är det lätt att det kommer mer gas till en cylinder och mer bränsle till en annan, och då är raset nära.
Men man bör vara noga och ha bra koll annars blir det fort dyrt.
Det bästa är att ha en nozzle per cylinder, med en nozzle i insuget som skall fördelas är det lätt att det kommer mer gas till en cylinder och mer bränsle till en annan, och då är raset nära.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Nos
har man kunskap och grejor för att kalibrera systemet man köper håller motorerna bra vid måtliga effekt ökningar.
går att skriva tjocka böker i ämnet men kört förklarat köp en bb lamda logger och logga gas tryck och bränsletryck sen backa tändningen lite så kommer du bli framgångs rik nos tuner
går att skriva tjocka böker i ämnet men kört förklarat köp en bb lamda logger och logga gas tryck och bränsletryck sen backa tändningen lite så kommer du bli framgångs rik nos tuner
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Nos
Vad för användningsområde på bilen?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Nos
Jag har dubblat effekten på en 600 hästars motor utan ras.
Dubbla plattor med 120 munstycken och 47-53 Fogger munstycken.
Tömde halva tuberna på 2 X 200m, dubbla tuber så det är inga billiga hästar.
En bil med bara Cheater gick 13 blankt utan gas och 11,2 med men den bättrade 60 foten väldigt mycket pga. slö turbin.
Stallade 4000 med gas och 1500 utan.
Erland
Dubbla plattor med 120 munstycken och 47-53 Fogger munstycken.
Tömde halva tuberna på 2 X 200m, dubbla tuber så det är inga billiga hästar.
En bil med bara Cheater gick 13 blankt utan gas och 11,2 med men den bättrade 60 foten väldigt mycket pga. slö turbin.
Stallade 4000 med gas och 1500 utan.
Erland
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Nos
Hur är det med ringgapen när man laddar lustgas, när börjar det krävas anpassning och hur mycket måste(?) man öppna upp dem, typ om det finns någon tumregel?
Re: Nos
Exempel från en tillverkare:
http://015ef8d.netsolhost.com/TechPage. ... sPistRings
Gäller troligtvis amerikansk V8 så halvera effektsiffrorna blir det nog i närheten för en radfyra.
http://015ef8d.netsolhost.com/TechPage. ... sPistRings
Gäller troligtvis amerikansk V8 så halvera effektsiffrorna blir det nog i närheten för en radfyra.
Kod: Markera allt
Gapless® Top Rings
Application FUEL Top Ring Second Ring Oil Rail
Street, strip, circle Gas, Alky, E85 Bore X .0065" Bore X .0055" Min .015"
Nitrous up to 150HP Gas, Alky, E85 Bore X .007" Bore x .006" Min .015"
Nitrous 150HP-350HP Gas, Alky, E85 Bore X .0075" Bore x .0065" Min .015"
Nitrous 350HP+ Gas, Alky, E85 Bore X .008" Bore x .007" Min .015"
Mild boost up to 15lb Gas, Alky, E85 Bore X .007" Bore x .006" Min .015"
Medium boost 15-30lb Gas, Alky, E85 Bore X .0075" Bore x .0065" Min .015"
High Boost 30lb+ Gas, Alky, E85 Bore X .008" Bore x .007" Min .015"
Mild boost up to 15lb Nitro Bore X .0075" Bore x .0065" Min .015"
Medium boost 15-30lb Nitro Bore X .0095" Bore x .0085" Min .015"
*Indicates any type of forced induction system.
Gapless® 2nd's or Conventional
Application FUEL Top Ring Second Ring Oil Rail
Street, strip, circle Gas, Alky, E85 Bore X .0045" Bore X .0045" Min .015"
Nitrous up to 150HP Gas, Alky, E85 Bore X .0055" Bore x .0055" Min .015"
Nitrous 150HP-350HP Gas, Alky, E85 Bore X .0065" Bore x .0065" Min .015"
Nitrous 350HP+ Gas, Alky, E85 Bore X .008" Bore x .008" Min .015"
Mild boost up to 15lb Gas, Alky, E85 Bore X .0055" Bore x .0055" Min .015"
Medium boost 15-30lb Gas, Alky, E85 Bore X .007" Bore x .007" Min .015"
High Boost 30lb+ Gas, Alky, E85 Bore X .008" Bore x .008" Min .015"
Mild boost up to 15lb Nitro Bore X .006" Bore x .006" Min .015"
Medium boost 15-30lb Nitro Bore X .008" Bore x .008" Min .015"
High Boost 30lb+ Nitro Bore X .009" Bore x .009" Min .015"
*Indicates any type of forced induction system.
Jonas Bylund
Re: Nos
Som Erland påpekar, exakt hur kostnadseffektivt är det egentligen jämfört med överladdning? Systemen går att hitta billigt, de är lätta att installera (extremfallet är väl plattsystem på en åtta, 2-3 timmar även om man aldrig gjort det förut?) men det verkar ju vara rena mordet att fylla på tuben. Eller missar jag något?
Robert Eriksson, en sån däringa "NollÅtta"
'89 Chevy Caprice 9C1; "Cop motor, cop suspension, cop shocks..."
'75 Volvo 242, Alf Hagon edition
'89 Chevy Caprice 9C1; "Cop motor, cop suspension, cop shocks..."
'75 Volvo 242, Alf Hagon edition