LM7 för drifting

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

LM7 för drifting

Inlägg av ahberg »

Hallo
Går i tankarna att bygga ny maskin vid sidan om nu.

Har snöat in mig på en LM7. LQ4 hade varit fräsigare men lite svårare att lösa i Sverige

Låt oss säga att vi sätter ett mål på 700hp

Då maskinen skall gå i driftingbilen så kommer den plågas och varvas rätt hårt.

Kam? Fjädrar?

Ligger inne på en bw 369sxe men lär bli för liten på denna maskin?

Toppackning ifrån lq9 samt arp bult?

Insug ifrån ls1?

Den skall vara relativt enkelt att bygga ihop och underhålla.

Skulle vilja hålla bottendelen std om det går, Fila till kolvringsgapet bara kanske ?

Ös på med info.



Skickat från min E5823 via Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Gabbe_96
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: sön nov 14, 2010 9:50 pm
Ort: Stugun

Re: LM7 för drifting

Inlägg av Gabbe_96 »

http://www.liljohnsmotorsports.com
Har det mesta som finns för att åka snabbt med Lsx. Kolla på yellowbullet och ls1tech, där finns det en hel drös med folk som bygger lsx/turbo. :)
M30 turbo
Skriv svar