Nu är det så att jag finner Airwerks S200SX-E väldigt intressant för mitt projekt:
http://www.gikturbo.se/performance/turb ... 0sx-e.html
Men turbinhusen som finns att välja verkar inte vettigt för mig:
http://www.gikturbo.se/performance/turb ... inhus.html
Sen hittade jag dessa:
http://www.theboostlab.com/borg-warner- ... e-housing/
Är det någon som har erfarenhet av mindre A/R på BorgWarner / Airwerks / Switcher aggregat?
Jag tänker mig att det finns en anledning till de stora A/R förhållandena och att turbinhjul är designat för detta.
Vet att det byggts aggregat med liknande A/R tidigare men inte hur dem gått tillväga? Någon som vet mer om detta?
MVH
S200SX-E Turbinhus diskussion
S200SX-E Turbinhus diskussion
Senast redigerad av Ohberg den fre feb 10, 2017 6:04 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: S200SX-E Turbinhus diskution
Det är en Nissan CA18det men med diesel block och vev så den är på 2,0l.
Ska användas till bus och drifting.
400-500hk
E85
Får inte riktigt ihop ekvationen då dessa aggregat har förhållandevis stort turbinhjul OCH stort A/R på turbinen
Ska användas till bus och drifting.
400-500hk
E85
Får inte riktigt ihop ekvationen då dessa aggregat har förhållandevis stort turbinhjul OCH stort A/R på turbinen
Re: S200SX-E Turbinhus diskussion
Man måste titta på turbinhjulets storlek och det låter lämpligt för det du gör, man kan fin-lira avgasmottrycket med att byta hus men det är många andra saker som gör att det blir bra svar i motorn.
Som sagts, turbon låter lämplig för ditt ändamål. Twin-entry och minsta A/R skulle jag rekommendera.
Som sagts, turbon låter lämplig för ditt ändamål. Twin-entry och minsta A/R skulle jag rekommendera.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: S200SX-E Turbinhus diskussion
Jag hade tänkt mig T3 singelentry, dels för att inte låsa mig vid något aggregat, och sen har jag fått för mig att twinentry inte har så stor betydelse på 4cyl motorer.
Fick tag på ett svenskt företag som kan lösa ett T3 .63A/R nu, vilket jag tror är vägen att gå för mig.
Okej, då förstår jag lite mer.
Fick tag på ett svenskt företag som kan lösa ett T3 .63A/R nu, vilket jag tror är vägen att gå för mig.
Okej, då förstår jag lite mer.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: S200SX-E Turbinhus diskussion
det är stor skillnad! 4, 6 cyl motorer är väldigt dumt att köra utan twin entry hus enligt mig.
3,5,8 cyl är mer enkel hållet.
mvh jens
3,5,8 cyl är mer enkel hållet.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: S200SX-E Turbinhus diskussion
Ni har övertygat mig
Blir en S200SX-E (52mm) twin entry 0,83 A/R
Blir en S200SX-E (52mm) twin entry 0,83 A/R