Hjälp med b230 turbo

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Feten
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: ons sep 22, 2010 12:35 pm
Ort: Ekshärad, Värmland

Hjälp med b230 turbo

Inlägg av Feten »

Hallå, tänkte höra om någon erfaren herre kan slå ett öga på en film jag lagt upp på Youtube och kanske komma med något tips om vad de kan va för fel på volvon. Går jävligt knepigt när den får laddtryck. Men ibland är det helt lugnt. Brukar gå som den ska om man segdrar. https://youtu.be/jO-SRKtYZQo
Är en b230fk med 19T Kinaturbo 3" avgas hela vägen, 3"lmm, gröna r spridare och chip från någon norsk jag köpt här på forumet. Bryggat spridarmotsånd och Kina btr från kl. Mvh Jesper p.s jävligt dåligt filmat
Senast redigerad av Feten den tis feb 21, 2017 12:06 pm, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Hjälp med b230 turbo

Inlägg av Steve »

Orkar inte kolla filmen men läste orden kina och btr så undrar om du kollat bränsletryck medans du kör?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Feten
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: ons sep 22, 2010 12:35 pm
Ort: Ekshärad, Värmland

Re: Hjälp med b230 turbo

Inlägg av Feten »

Haha. Den är inte lång. :wink:
Jo jag har kopplat in en separat mätare och trycket följer med laddtrycket. Och oavsett hur mycket jag vrider upp bräbsletrycket så kvarstår problemet. Har inte hört mycket positivt om kl:s Kina btr jag heller men tror nog att det är något annat.
Lopphunden
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons nov 26, 2014 1:19 pm

Re: Hjälp med b230 turbo

Inlägg av Lopphunden »

Vad kör du med för slang mellan turbo och lmm? Vet att en vän till mig hade problemet att den sögs ihop så fort turbon började bygga ladd.. Värt att nämna iaf :thumbright:
rudarmy
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons sep 21, 2011 11:06 am

Re: Hjälp med b230 turbo

Inlägg av rudarmy »

Min slang innan turbon sög ihop sig(när motorn hade blivit varm, funka kall. Halvlurig felsökning blev det iaf...)när jag bytte till nån röd sak från do88 som jag tyckte såg cool ut:)
Värt å sätta nått rör där istället
Skriv svar