Bara en 044 pump under bilen 940?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 338
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
- Ort: Smedjebacken
Bara en 044 pump under bilen 940?
Blir de skit om jag byter ut pumpen under bilen till en 044 och har kvar orginal i tanken? Eller lär jag i med en typ walbro gss342 i tanken med för att de ska lira? Vet inte vad orginal in-tank flödar?
Volvo 945 turbo 1994 handlar de om. runt 300hk.
Volvo 945 turbo 1994 handlar de om. runt 300hk.
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Skulle säga att original räcker men förstås spelar även trycket en roll.
Går bra att byta den under bilen till 044 för ytterligare kapacitet.
Går bra att byta den under bilen till 044 för ytterligare kapacitet.
//MartinL
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Man rymmer inte bara att sätta in en större pump i tanken och skippa pump under?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 338
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
- Ort: Smedjebacken
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Så de bli bra med 044 under och orginal intank? Jag har gjort iordning en brygga med en 044 pump som ska monteras under. Funderade bara om jag måste uppgradera tankpumpen också eller om de blir bra såhär? Blir 044an strypt av tank pumpen?
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2782
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Ett alternativ är ju att låta original pumpen mata en cachetank, och att 044 suger därifrån.
Har funkat kanon på min 635a.
Har funkat kanon på min 635a.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Daniel, i ditt fall matar ju orginalpumpen en cachetank som är "trycklös" (utan mottryck, ventilerad mot tanken?)...
Om man i Joakim's fall matar en pump med högre(?) kapacitet utan "ventilering" borde det ju bli undertryck mellan dessa två,
och...? Då borde den ju rimligtvis inte ha några problem att "hänga med"? Eller?
Om man i Joakim's fall matar en pump med högre(?) kapacitet utan "ventilering" borde det ju bli undertryck mellan dessa två,
och...? Då borde den ju rimligtvis inte ha några problem att "hänga med"? Eller?
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2782
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Den borde hänga med tycker man, men jag vågar inte lova, ens på internet
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
nog lär det fungera att mata en 044 med en originalpump om det bara handlar om 300hk. Det kan man ju få ut med en originalpump också.
Ibland vill man gärna överdriva saker också för en originalpump skyfflar runt ganska mycket bränsle den också och reserverna är nog ganska stora.
Ibland vill man gärna överdriva saker också för en originalpump skyfflar runt ganska mycket bränsle den också och reserverna är nog ganska stora.
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Dock är ju denna typ av pump rent värdelös på att suga.fugazi skrev:Daniel, i ditt fall matar ju orginalpumpen en cachetank som är "trycklös" (utan mottryck, ventilerad mot tanken?)...
Om man i Joakim's fall matar en pump med högre(?) kapacitet utan "ventilering" borde det ju bli undertryck mellan dessa två,
och...? Då borde den ju rimligtvis inte ha några problem att "hänga med"? Eller?
Imo är det väldigt onödigt att köra med flera pumpar om man inte behöver.
Speciellt i en konfiguration där man inte märker om någon av dem slutat fungera förän det är för sent.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Det har jag NOLL koll på....The skrev: Dock är ju denna typ av pump rent värdelös på att suga.
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Inte har väl Magnus tankat etanolhaltigt ikväll, när det retas så flitigt?fugazi skrev:Det har jag NOLL koll på....The skrev: Dock är ju denna typ av pump rent värdelös på att suga.
//MartinL
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 338
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
- Ort: Smedjebacken
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
har 2 pumpar för de satt orginal. provar får se.
skulle kanske inte skada med en catch i bagaget heller
soppa slang då, an6 storlek borde väl vara ungefär samma som orginal? nå mindre vill jag nog inte gå!?
skulle kanske inte skada med en catch i bagaget heller
soppa slang då, an6 storlek borde väl vara ungefär samma som orginal? nå mindre vill jag nog inte gå!?
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
orginal matarpump orkar med å föda din 044 ingen fara.
körde med en walbro intank på min 940 och den orkade 370hk jag tog ur maskin med alla soppaslangar etc orginal.
körde med en walbro intank på min 940 och den orkade 370hk jag tog ur maskin med alla soppaslangar etc orginal.
Jens Hedlund.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 338
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
- Ort: Smedjebacken
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Okej va härligt!! Då ska de inte vara någon fara för min del då
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Re: Bara en 044 pump under bilen 940?
Har testad båda delar. Dock Biltemapumpar. Åkade med en 044a och orginal tankpump det gick bra men när tankpumpen felade så sätte jag dit den walbrokopian. Enda skillnaden som jag upptäckt e att 044 an ej klarar att suga gjenom walbrokopian.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Geir Magne Valstad
244 2,5 16V projektet
940 8V turbo M90 BC racing coiloverkit BW EFR7064 mm.
V70R AWD -04
244 2,5 16V projektet
940 8V turbo M90 BC racing coiloverkit BW EFR7064 mm.
V70R AWD -04