Problem med ms1v3 b230
Problem med ms1v3 b230
Tjena, har problem med mitt ms, koppla in härvan och gjorde färdigt allt, sen la vi en kompis mapp eftersom vi har liknande motorer, ställde om lite saker som är annorlunda, bilen starta nästan direkt och gick riktigt fint, men sen när vi skulle ut och börja mappa så börja bilen gå piss, den pendlar mellan 1-1.53 på lambda mätaren, rör man gasen så dör bilen, och bilen ligger och pendlar mellan 800-1500 rpm, vad kan va fel?
Kan skicka mappen om det underlättar.
Kan skicka mappen om det underlättar.
Re: Problem med ms1v3 b230
Tankat?
Kolla bränsletryck?
Kanske skit i spridarna?
Provat ge den mer bränsle?
Kolla bränsletryck?
Kanske skit i spridarna?
Provat ge den mer bränsle?
Re: Problem med ms1v3 b230
Haha ja den är tankad
Hade det varit problem med spridarna borde den ju inte gå bra på kallstartmappen
Kör med 1600 spridare
Står dock 66kpa på ena mätaren den ska väll ligga på runt 103kpa?
Hade det varit problem med spridarna borde den ju inte gå bra på kallstartmappen
Kör med 1600 spridare
Står dock 66kpa på ena mätaren den ska väll ligga på runt 103kpa?
Re: Problem med ms1v3 b230
Kan va tändproblem på en cyl.
Re: Problem med ms1v3 b230
Jag menar att inställningarna som funkar för en maskin knappast funkar optimalt för en annan. Lite får man allt vara beredd att justera.
T.ex. har du så stora spridare så jag tvivlar på att MS1 får till en hygglig tomgång överhuvudtaget med dessa.
Berätta vad du kör för setup och vad du redan provat. Förstås kan du slänga upp msqn med, skadar ju iaf inte.
T.ex. har du så stora spridare så jag tvivlar på att MS1 får till en hygglig tomgång överhuvudtaget med dessa.
Berätta vad du kör för setup och vad du redan provat. Förstås kan du slänga upp msqn med, skadar ju iaf inte.
//MartinL
Re: Problem med ms1v3 b230
Lite uppdatering nu, har bytt från map till tps istället, nu hade vi dock problem att få igång bilen, men efter vi fått igång den så börja den att pendla och dog direkt när man rörde gasen, som jag sa i första inlägget.
Det är en helt vanlig f motor som vi turbokonverterat.
Kör med alla orginal saker utom spridare (Bosch 1600) och en tps ifrån en v70.
Tänkte köra skiten ur motorn innan min 16v turbo åker i.
Vet inte riktigt hur jag ska länka mappen här på forumet så lite hjälp hade varit snällt
Det är en helt vanlig f motor som vi turbokonverterat.
Kör med alla orginal saker utom spridare (Bosch 1600) och en tps ifrån en v70.
Tänkte köra skiten ur motorn innan min 16v turbo åker i.
Vet inte riktigt hur jag ska länka mappen här på forumet så lite hjälp hade varit snällt
Re: Problem med ms1v3 b230
Problemet löst efter många timmar, nu är bilen färdig mappad och går riktigt fint både på kallstart och varm mappen
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: Problem med ms1v3 b230
Problemet låg i någon kallstarts inställning som jag inte har i huvudet nu men det var riktigt logiskt när man väl kom på de