Jens Gustavsson skrev:det är kul med förgasar turbo också inget fel med det
men mer gissnigar och tro och tycka då man tunar dem den gammla sättet.
köp en b18 toppackning så håller och fungerar det bättre. kör en enkel av tjockare slaget sen fila lite i förbränings rummet bara litegran så kommer du kring 7.5-1 i kompa sen stumma tändningen på 18-20 grader (vac kan du ha kvar så får du ca lite mer grader på crusing)
fixa en soppa tryck mätare utanför vindrutan så du ser att du vwerkligen har ca 0.4 bar mer soppa tryck än laddtryck.
fila nålen syl vass i spetsen.
provtryck och se att det är tätt speciellt kring förgasaren annars blir den alltid snål i soppa
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361
om du inte vill byta packnigar och kolvar köp en BB lamda och lär dig tuna med den så blir det ganska mycket bättre
mvh jens
Ja soppa trycksmätare har jag redan men hade den bara under huven för att se på tomgång o den med min tro gick dugligt när man gasade
men det ska jag nog göra när jag sätter tillbaka turbon igen
nålen är slipad för det ladda jag körde sist (0.6) den läkte inte då men laddar man mer kommer det självklart göra de så de får man fixa me:). Varför jag vill köra med dubbla packningar är för att jag inte har en aning om hur man går tillväga med gröpningen vilka verktyg man har när man gör det, hur mycket mm o blir det pannkaka när man gör det så kan man ju bara kasta toppen sen
har läst endel här o på andra sidor men känns lite osäkert endå på de.
BB lamda har jag varit inne på o snurrat med men då mitt brinnande intresse för bilhobbyn inte funnits mer än 1,5 år så är man lite grön fortfarande o har där med inte så mycket kontakter som skulle kunna hjälpa mig med ex toppen eller lamda, o kan vara lite svårt när man bara har forum o vända sig till
men har du någon bra guide på hur man använder lamda så länka gärna skulle vara skit kul o lära sig!!!