B20 med modern insprutning och tändning.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
pajala_racing
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: mån maj 04, 2009 2:10 pm
Ort: piteå

B20 med modern insprutning och tändning.

Inlägg av pajala_racing »

Hej håller på med en -71a volvo 142GL men då org insprutet och tändningen inte fungerar så är jag inne på montera modern insprutning så ja kan styra tändningen åxå. Har 92.50 borr Mstakar å 8bultad samt steg3 topp. Nu till kruxet är det nån som har nå bra ideer ang bygget? Är ganska ny på det hela. Hade vela se bilder på en b20 med insprutning

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
den som ingen turbo har han får åka utan bar!
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Re: B20 med modern insprutning och tändning.

Inlägg av Ersviken »

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=8306

Läs denna tråd för inspiration, är en kompis som äger denna nu, körs lite då å då.

Det som behöver göras om du kör D-jet så äre väl:

köpa/montera programmerbar insprut.
Svetsa spridarhylsor för moderna spridare.
Sätta in luft och vattentempgivare från nyare bil.
Sätta dit en vettig trigger (36-1 triggerhjul på främre remskiva eller 2 bultar eller liknande).


Hjälper själv min far med ett liknande bygge, vi ska köra med Autronic insprut, spjällhus från en Suzuki motorcykel, hallgivare på vevaxel samt där brytaren satt. (2,3 liter med Kg5 kam och steg 4 topp).


https://www.youtube.com/watch?v=FxcRhS1KsuY
Första start på min brors 164a (ej b20 men så när man kan komma). Megasquirt, spjällhus från bmw m5 och 36-1 trigger på veven.
Kördes förut med orginal insug och spridare men de prylarna var för slitna för att funka ok.
Skriv svar