Hej ja ska använda mig av nyare insprut å undrar då för och nackdelar med vems å ms. Hade vela styra tändning å bränsle med det. Har bara hållt på med dieslar tidigare. Vad ska man tänka på?
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Vems eller ms?
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: mån maj 04, 2009 2:10 pm
- Ort: piteå
Vems eller ms?
den som ingen turbo har han får åka utan bar!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Vems eller ms?
finns väll flera olika MS de värre har nog de mesta man kan behöva men ändå rent spontat ett vems är svår slaget i dag i den pris klassen. välj till sd logg det har man mycket nytta av om man vill fin mappa och felsöka.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: mån maj 04, 2009 2:10 pm
- Ort: piteå
Re: Vems eller ms?
Kanon va går ett sånt på då?
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
den som ingen turbo har han får åka utan bar!
Re: Vems eller ms?
Kolla med Mattias på Sävar Motor, 070-699 94 63, där finns det alla prylar runt insprutningen som är nödvändiga, plus support som heter duga och det är bland det allra viktigaste du behöver.
Re: Vems eller ms?
Motorn och förutsättningarna kring den bestämmer vilka delar du kan behöva så även om en grundbox kostar 5500 kr (ca) så blir det oftast många prylar runt om som är praktiska att ha. Värt att tänka på är att VEMS har inbyggd styrenhet för bredbands-lambda så den kopplas direkt till boxen utan externa mätare och boxar, det är inte helt ovanligt i modeller från andra styrsystems-tillverkare idag men det tog andra system många år att komma ikapp.
Jag har hållt på med VEMS sedan 10+ år tillbaka när det började så har god koll om du har frågor. Numera är jag ÅF för Link och MaxxECU också, det är olika prislappar och finesser. Alla system har kompromisser, och då pratar vi inte bara om att det ena är dyrare än det andra. Frågan är vilka kompromisser som är mest rätt för dig.
Jag har hållt på med VEMS sedan 10+ år tillbaka när det började så har god koll om du har frågor. Numera är jag ÅF för Link och MaxxECU också, det är olika prislappar och finesser. Alla system har kompromisser, och då pratar vi inte bara om att det ena är dyrare än det andra. Frågan är vilka kompromisser som är mest rätt för dig.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Vems eller ms?
Säljer du pnp också Mattias?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: Vems eller ms?
Ja, framför allt till Audi 5 cyl (AAN, ..).
Kontakt mig om det är något specifikt kanske jag kan hjälpa.
Kontakt mig om det är något specifikt kanske jag kan hjälpa.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.