Hjälp med att Porta topp
Postat: fre apr 21, 2017 4:07 pm
Hej!
Vem har flödesbänk och lust att mot betalning hjälpa mig att porta toppen till en helt ny MX-5 ND 2.0 2017?
Bilen är beställd och väntas levereras i Aug/Sept. Den kommer inte att ställas på vid leveransen utan kommer direkt att lättas hårt och byggas om till banbil. Buckets, 4-punktsbälte, Racebromsar, splitskivor , racehjul, Öhlinare och div chassikomponenter är redan beställda.
Till drivlinan har jag beställt BBR:s 200+ kit samt ett superlätt sportavgassystem. I kitet ingår nytt grenrör, ventilfjädrar & brickor, kamaxel & chiptrim. BBR:s dynokurvor visar ca 215hk. Det går att skicka toppen till BBR i england som säger att det ger ca 10 hk (225hk) till att porta toppen, men att man samtidigt tappar en del vridmoment längre ned.
Jag tänkte att det kanske finns någon i Göteborgstrakten som är minst lika bra som BBR.
Gör det det?
Vem har flödesbänk och lust att mot betalning hjälpa mig att porta toppen till en helt ny MX-5 ND 2.0 2017?
Bilen är beställd och väntas levereras i Aug/Sept. Den kommer inte att ställas på vid leveransen utan kommer direkt att lättas hårt och byggas om till banbil. Buckets, 4-punktsbälte, Racebromsar, splitskivor , racehjul, Öhlinare och div chassikomponenter är redan beställda.
Till drivlinan har jag beställt BBR:s 200+ kit samt ett superlätt sportavgassystem. I kitet ingår nytt grenrör, ventilfjädrar & brickor, kamaxel & chiptrim. BBR:s dynokurvor visar ca 215hk. Det går att skicka toppen till BBR i england som säger att det ger ca 10 hk (225hk) till att porta toppen, men att man samtidigt tappar en del vridmoment längre ned.
Jag tänkte att det kanske finns någon i Göteborgstrakten som är minst lika bra som BBR.
Gör det det?