Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön aug 20, 2017 9:56 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor maj 11, 2017 7:51 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm
Inlägg: 55
Hej som rubriken lyder så besiktigade jag 140in och hade höga co så blandade e85 50%50 och sen körde jag lite gick bra, dagen efter bessade jag o de vart bra co efter de körde jag ca 5mil felfritt stängde av bilen o skulle köra en timme senare men kom bara 5 min sen började den bluddra. Hörde att den inte fick bränsle stord lite vid kanten o sen gick de köra men över 2500 varv så bluddrar den och vid mer gas så dör den. Körde lungt ner o tanka full tank sedan hem ca 3 mil men hjälpte inte, på de lilla bränslefiltret så är det inte fullt utan bara 1/4 fullt, tänkte de kunde vara felet så satte en bränsle mätare o den låg på 0,22 bar o gasade man höll den samma, är en elpump. Så frågan är kan det vara att det är e85 i, men borde det inte börja direkt såfall??
Eller är det bränslepump eller tänd problem?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 11, 2017 8:23 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Inlägg: 282
Ort: Ulricehamn
Det kan inte vara så att det vart någon beläggning av gammal bensin eller skit i tanken som lösts upp av e85 och täppt till bränsle ledningen eller något liknande?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 11, 2017 9:09 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Inlägg: 3548
Ort: Skellefteå
Alternativt bränsleledningar som inte tålde e85, så det har lossnat skräp från dem ?

_________________
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 12, 2017 6:00 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm
Inlägg: 55
Ja att e85 an har löst upp skit tänkte jag med, men blåste med lufttryck från pumpen o mot tanken o de gick utan problem men de kan endå vara i ledningen,? vad jag med tänker är om förgasaren har fått i skräp, men har haft filter på hela tiden o enda från början har pumpen inte fyllt de lilla filtret, för de ska bli fullt? Att bilen kan bluddrar med förmycket e85 vet jag men borde inte den blandats ut med övriga 95 efter fulltank? Det får mig o fundera på om det är tändföljd ist? Om det är skit i ledningen är det bara till o byta som gäller?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 12, 2017 6:24 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1260
Filtren blir sällan helt fulla. Mätte du trycket vid förgasaren? Isåfall kanske du har skit i den. Tändföljden lär inte ändras fast du tankar E85 :p

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 12, 2017 6:47 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre dec 08, 2006 10:46 am
Inlägg: 203
Ort: Göteborg
Vad är det för förgasare? Fasta munstycken (weber, zenith mfl) eller med nål (SU, Stromberg). Låter som skit i förgasaren som satt igen högfartsdelen i förgasaren. Alternativt satt igen flottörventilen så den inte hinner fylla på när det går åt mer bränsle.
Byte av bränsle påverkar ju sällan tändningen så det borde det inte vara. Kolla färgen på något av tändsiften omedelbart efter att den bluddrat/stannat (kör inte på tomgång utan slå av direkt). Är det tändningfel så bör stiftet vara sotigt eller t o m blött. Är det bränslebrist så är det vitt ohc du ser att den gått magert.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 12, 2017 7:55 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm
Inlägg: 55
Ja har filtret ca20 cmfrån förgasaren tog bort filtret o satte mätaren där o då var det 0.22bar, har en enkel su hif 6, så de är nål, ska kolla stiften idag, och om de är fina blir det o rengöra förgasaren


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 12, 2017 4:24 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm
Inlägg: 55
Då var problemet fixat sånt som blir när man över tänker saker ibland... den dog som sagt på vägen o felet var simpelt igentligen :) allt var att jag har en brytare i bilen för bränsle pumpen, ifall den skulle vara svårstartad och annars går dem med relä från generatorn den kabeln på sladden till generatorn var inte klämd odäntligt så den satt löst men inte hoppat ur kabelskorn. O när bilen dog kollade jag med stoblampan o såg att träningen låg på nästan 30 sålänge den och såg att brytarspätsar hade lite mellan rum så ställde de förhand o där var felet den dog för att den inte fick bränslet och bläddrade av brytarspätsarna, så dumt det blir ibland, var helt inne på att jag tankat e85 i en tank som är så gammal o förmodligen mycket skit i att jag inte felsöker de enkla självklara sakerna... Tack för all hjälp :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Sten och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010