Effektförlust när en cylinder trillar bort, Volvo B30

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Re: Effektförlust när en cylinder trillar bort, Volvo B30

Inlägg av ahberg »

mauser240 skrev:
dundersmurfen skrev:Detta måste jag testa nästa gång jag har lämpligt offer i bänken!
:shock: :hihi: :twisted:
Absolut! Gärna både utan gnista och utan kompression. Det senare kanske är lite riskabelt dock, speciellt på en kundmotor Bild
ahberg skrev:Jag bromsade min m50 för några årsedan.
Små ventilerade lite ur vevhus. Inget direkt man tänkte på.
Effekten blev 813hk 955nm
Bilen gick kanon bra.

Började tänka mer o mer på vevhuset så gjorde ett komp prov några dagar efter. O kg på 1 cylinder. Sprucket ringland


Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Vad lär vi oss av det?
Min lärdom blev av detta =gränsen vad org vanos kolvar orkade med
2,75 kilo laddtryck



Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Effektförlust när en cylinder trillar bort, Volvo B30

Inlägg av mauser240 »

Ahberg, jag menar att en turbomotor kan ju ha hur mycket dynamisk kompression som helst fast den statiska är dålig.

Sen vet vi ju inte vad motorn ger när den fungerar optimalt så vi vet inte hur stor förlusten är.
//MartinL
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Re: Effektförlust när en cylinder trillar bort, Volvo B30

Inlägg av ahberg »

mauser240 skrev:Ahberg, jag menar att en turbomotor kan ju ha hur mycket dynamisk kompression som helst fast den statiska är dålig.

Sen vet vi ju inte vad motorn ger när den fungerar optimalt så vi vet inte hur stor förlusten är.
Ja du tänker så ja.
Jo precis helt rätt.
Vore kul o se skillnaden när motorn är optimal. Men försent nu

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar