Sida 2 av 2

Re: Effektförlust när en cylinder trillar bort, Volvo B30

Postat: tis maj 23, 2017 10:36 am
av ahberg
mauser240 skrev:
dundersmurfen skrev:Detta måste jag testa nästa gång jag har lämpligt offer i bänken!
:shock: :hihi: :twisted:
Absolut! Gärna både utan gnista och utan kompression. Det senare kanske är lite riskabelt dock, speciellt på en kundmotor Bild
ahberg skrev:Jag bromsade min m50 för några årsedan.
Små ventilerade lite ur vevhus. Inget direkt man tänkte på.
Effekten blev 813hk 955nm
Bilen gick kanon bra.

Började tänka mer o mer på vevhuset så gjorde ett komp prov några dagar efter. O kg på 1 cylinder. Sprucket ringland


Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Vad lär vi oss av det?
Min lärdom blev av detta =gränsen vad org vanos kolvar orkade med
2,75 kilo laddtryck



Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Re: Effektförlust när en cylinder trillar bort, Volvo B30

Postat: ons maj 24, 2017 6:29 am
av mauser240
Ahberg, jag menar att en turbomotor kan ju ha hur mycket dynamisk kompression som helst fast den statiska är dålig.

Sen vet vi ju inte vad motorn ger när den fungerar optimalt så vi vet inte hur stor förlusten är.

Re: Effektförlust när en cylinder trillar bort, Volvo B30

Postat: ons maj 24, 2017 9:47 am
av ahberg
mauser240 skrev:Ahberg, jag menar att en turbomotor kan ju ha hur mycket dynamisk kompression som helst fast den statiska är dålig.

Sen vet vi ju inte vad motorn ger när den fungerar optimalt så vi vet inte hur stor förlusten är.
Ja du tänker så ja.
Jo precis helt rätt.
Vore kul o se skillnaden när motorn är optimal. Men försent nu

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk