Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor jul 20, 2017 7:24 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor maj 18, 2017 9:19 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 32
Hej! Som rubriken lyder så funderar jag på hur många hästkrafter man kan förvänta sig ur denna setup nedan. Förutsatt att man får den rätt inställd

B23A
Helrenoverad med nya lager och packningar
Borrad 96:30
Smidda mahle turbokolvar
Smidda h-profilstakar
530 topp Portad & planad kommer inte ihåg hur mycket men en del iallafall
Enem K15 Turbokam med hårdare tryckfjädrar
Korta insuget från KL med 2x fajs45
Tändning bytt till brytarlös fördelare
Super HX40 17" avgashus
3" tryckrör
HKS 50mm wastegate
30mm race dumpventil KL
KL Extreme grenrör
Intercooler från KL
16 raders oljekylare

Säkert glömt något, men tror det viktigaste finns med. Oljekylare och sånt är ju inte nödvändigt att nämna men gjorde det ändå :)

Vet att den måste köras i dyno för att veta säkert, men någon kanske vet på ett ungefär vars nånstans man kommer hamna?

mvh


Senast redigerad av jimmy12345 fre maj 19, 2017 12:42 am, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 18, 2017 2:25 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4443
Ort: Boden
B23 med 91 borr?

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 19, 2017 12:42 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 32
Hahaha oj... Vars fick jag 91 ifrån kan man undra.. Menar såklart 96.30!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 20, 2017 9:23 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20229
Ort: Tomterna/sävar
140-550hk beroende på hur bra ni tunar förgasarna ungefär :)

har du bb lamda i bilen? nån typ av logg, mapp bar/justerbar tändkurva? underlättar väldigt mycket :thumbright:

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 20, 2017 9:45 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 32
Japp, har en innovate bredbandslambda. Har inte det ännu, men har funderat på att sätta dit nån msd tändning om det är något att ha? :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 20, 2017 2:34 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20229
Ort: Tomterna/sävar
jag skulle nog montera ett vems med SD logg sen styra tändningen igenom den. blir lika dyrt nästan men då har du en loggning, bb lamda, programer bar 3D tändning och sen då du vill gå över till efi så är det bara att koppla några kablar till och bygga ett insug

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 21, 2017 11:26 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Inlägg: 320
Ort: Norge
jimmy12345 skrev:
Hej! Som rubriken lyder så funderar jag på hur många hästkrafter man kan förvänta sig ur denna setup nedan. Förutsatt att man får den rätt inställd

B23A
Helrenoverad med nya lager och packningar
Borrad 96:30
Smidda mahle turbokolvar
Smidda h-profilstakar
530 topp Portad & planad kommer inte ihåg hur mycket men en del iallafall
Enem K15 Turbokam med hårdare tryckfjädrar
Korta insuget från KL med 2x fajs45
Tändning bytt till brytarlös fördelare
Super HX40 17" avgashus
3" tryckrör
HKS 50mm wastegate
30mm race dumpventil KL
KL Extreme grenrör
Intercooler från KL
16 raders oljekylare

Säkert glömt något, men tror det viktigaste finns med. Oljekylare och sånt är ju inte nödvändigt att nämna men gjorde det ändå :)

Vet att den måste köras i dyno för att veta säkert, men någon kanske vet på ett ungefär vars nånstans man kommer hamna?

mvh

Jeg mener at ditt komp.forhold er for höyt.

Her en B23A med neddreide stempler. AQ140 manifold, 2 x modifiserte A-forgassere og en Turbonetics T04E50 turbo.

Bild

Jeg hadde en B21A med tilsvarende oppsett og klarte 302 hp og 428 Nm i Dynapack.
Byttet senere ut til 2 x 40 mm Dellorto DHLA.
https://www.youtube.com/watch?v=DNT7odgor-0
https://www.youtube.com/watch?v=NOUMolIhbv8


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 21, 2017 12:38 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 32
Jens Gustavsson skrev:
jag skulle nog montera ett vems med SD logg sen styra tändningen igenom den. blir lika dyrt nästan men då har du en loggning, bb lamda, programer bar 3D tändning och sen då du vill gå över till efi så är det bara att koppla några kablar till och bygga ett insug


Kanske blir att köpa det istället?? Men får fundera på det där och kolla runt lite, det verkar helt klart intressant. Jag funderar även på vars man kan börja i munstycken??
Bestyckningen ser ju ut enligt följande när man köper hem gasarna:

Lågfartsmunstycke: 55F8
Huvudmunstycke: 145
Luftmunstycke: 155
Accmunstycke: 45
Halsring: 36
Emulsionsrör: F16
Nålventil: 200

Får mest troligt testa mig fram, men tänkte om du kanske vet vars man kan börja nånstans? Eller så går man bara efter bredbandslambdan å ser.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 21, 2017 12:38 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 32
Baxman skrev:
jimmy12345 skrev:
Hej! Som rubriken lyder så funderar jag på hur många hästkrafter man kan förvänta sig ur denna setup nedan. Förutsatt att man får den rätt inställd

B23A
Helrenoverad med nya lager och packningar
Borrad 96:30
Smidda mahle turbokolvar
Smidda h-profilstakar
530 topp Portad & planad kommer inte ihåg hur mycket men en del iallafall
Enem K15 Turbokam med hårdare tryckfjädrar
Korta insuget från KL med 2x fajs45
Tändning bytt till brytarlös fördelare
Super HX40 17" avgashus
3" tryckrör
HKS 50mm wastegate
30mm race dumpventil KL
KL Extreme grenrör
Intercooler från KL
16 raders oljekylare

Säkert glömt något, men tror det viktigaste finns med. Oljekylare och sånt är ju inte nödvändigt att nämna men gjorde det ändå :)

Vet att den måste köras i dyno för att veta säkert, men någon kanske vet på ett ungefär vars nånstans man kommer hamna?

mvh

Jeg mener at ditt komp.forhold er for höyt.

Her en B23A med neddreide stempler. AQ140 manifold, 2 x modifiserte A-forgassere og en Turbonetics T04E50 turbo.

Bild

Jeg hadde en B21A med tilsvarende oppsett og klarte 302 hp og 428 Nm i Dynapack.
Byttet senere ut til 2 x 40 mm Dellorto DHLA.
https://www.youtube.com/watch?v=DNT7odgor-0
https://www.youtube.com/watch?v=NOUMolIhbv8


Intressant. Jag har sett dina videos på youtube tidigare! :thumbright: :thumbright:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010