Sida 2 av 2

Re: Bensin vs E85 b230 turbo

Postat: ons jun 07, 2017 11:57 am
av Roggaa250
Kompressor sida inducer 54.13mm exducer 70.00mm

Avgas
inducer 65.00mm exducer 49.00mm

Bild kommer

Re: Bensin vs E85 b230 turbo

Postat: ons jun 07, 2017 1:15 pm
av Jens Gustavsson
blir fort mycket avgastryck i en sån. för stor kompressor för den lilla turbinen och ditt effekt mål tycker jag det värkar som? skulle räka med en såndär med 48mm induser för 300++hk

Re: Bensin vs E85 b230 turbo

Postat: ons jun 07, 2017 1:47 pm
av Roggaa250
Tack :) får lätta amazonen lite :thumbright:

Slutsats av denna tråd

Kommer nu att åka E85 bland annat för längre hållbarhet
Få mer hk/nm på samma laddtryck

Men vad bör man ha för bränsle slangar till E85
Tack alla inblandade

Re: Bensin vs E85 b230 turbo

Postat: ons jun 07, 2017 1:49 pm
av Roggaa250
Jens Gustavsson skrev:blir fort mycket avgastryck i en sån. för stor kompressor för den lilla turbinen och ditt effekt mål tycker jag det värkar som? skulle räka med en såndär med 48mm induser för 300++hk

Så igentligen så är turbon inte så bra till 300häst? :(

Re: Bensin vs E85 b230 turbo

Postat: ons jun 07, 2017 1:59 pm
av Jens Gustavsson
jag skulle säga att den har en avgas del för ca 350hk och en kompressor del för 500hk men fins nog de som tycker annorlunda?

turbon blir inte snabb spolad samtidigt som den inte räcker så långt upp i effekt heller.....

Re: Bensin vs E85 b230 turbo

Postat: ons jun 07, 2017 2:02 pm
av Roggaa250
Tack så mycket för all info :)