Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör jun 24, 2017 9:39 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån jun 12, 2017 5:21 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm
Inlägg: 52
Hej Har en 142 års 1974 som jag vill klämma i en b230fk eller ft i. Har läst på alla forum jag hittar o kollat igenom andra byggen med B230/b23 i 140 men har några frågor som jag inte fick genom dessa trådar.

Först m90 i 140in att få plats med den kan jag lösa men det jag funderar på är hur jag gör med hastighetsmätaren?? Går det ens? Har hört att m45 eller va de m47 som hade vajer till lådan? Är det bättre o köra med de då, m90 håller ju bättre annars, då motorn nog kommer trimmas senare.

Följfrågan på de är kardanen då jag kommer behöva mixtra ihop två för att de ska passa iallafall med m90 låda, men hur gör jag de? inte bara o kapa o svetsa, är ju känsligt om det blir obalans så hur gör man för att få ihop kardanen, bilder uppskattas om någon har :)

Sedan elen har hört att de kan vara smidigare att ta megasquirt för att koppla ihop el från motor till bil, man får väl sitta med elscheman o mixtra ihop men om någon har något man ska tänka på eller liknande :)

Även hört lite om pedalerna behöver man byta dem? Eller kan man ha org?

Och sido fråga hur mycket hänger en 140 bakaxel med? Vad bör man byta till framöver om man vill ha något som håller bättre?

Hoppas det finns några med kunskap om detta tack på förhand!! :D


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: robert_j och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010