Kl racings billiga insug.
Kl racings billiga insug.
Hej.
Undrar bara allmänt om nån har köpt/provat KLs enklare 8v plenum och om de är nått att ha helt enkelt
Undrar bara allmänt om nån har köpt/provat KLs enklare 8v plenum och om de är nått att ha helt enkelt
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Kl racings billiga insug.
fins lite läsning här och några sidor frammåt http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=150
gav nästan 10% effektökning på större delen av registret om jag mins rätt?
ska man ladda över 1,5-2 bar bör man dock svetsa i några igenom gående pinnar i pleniumen då den kan spricka annars.
gav nästan 10% effektökning på större delen av registret om jag mins rätt?
ska man ladda över 1,5-2 bar bör man dock svetsa i några igenom gående pinnar i pleniumen då den kan spricka annars.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Kl racings billiga insug.
jag har svårt att tro det men man få tro vad man vill i detta land
jag har kört avgastemp på alla cylindrar och de är väldigt lika iallafall.
mvh jens
jag har kört avgastemp på alla cylindrar och de är väldigt lika iallafall.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Kl racings billiga insug.
vilka cyllar skiljer det mest mellan då? 1 och 4 eller?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Kl racings billiga insug.
150hk/cyl +-15hk är det så mycket då med tanke på hembyggda grenrör, flödesdiff i spridare, olika flöde i topplockskanaler mm mm? Bara undrar, ifrågasätter inte.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Kl racings billiga insug.
ofta tror jag grenrören kan ställa till större problem än insug men färre som funderar på det helt enkelt. gammla risiga spridare kan va stor skillnad på också som sagt.
jag tål kritik och vi kan kolla flöderna i flödes bänken om folk är intresserade? har ett sånt insug här som jag lagt ca 10 min kärlek på men inte ombyggt på nå vis vi kan testa.
mvh jens
jag tål kritik och vi kan kolla flöderna i flödes bänken om folk är intresserade? har ett sånt insug här som jag lagt ca 10 min kärlek på men inte ombyggt på nå vis vi kan testa.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Kl racings billiga insug.
Kl 16v plenum mot 8cm kortad original 16v insug med 3" spjäll.
Ingen skillnad någostans i registret.
Ingen skillnad någostans i registret.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Kl racings billiga insug.
bara pleniumen är tillräckligt stort som jag tycker denna är så hittar luften rätt så länge man inte börjar snacka F1 nivå
resten (effekt ökningen) sitter i avstämningen i längd, diameter sen flödet (flödes koefficient ) på runers, det är där effekten sitter! detta insug är gjort för att passa enkelt och för att ge ett bredare och platt vrid kurva på gat turbo motorer framför allt och det är bra på det men ska man ha max botten vrid ska det va längre runners och ska man ha max toppeffekt vid 7500+rpm skulle det varit betydligt grövre runners men det är inte det som är meningen som sagt med detta insug det ska ersätta orginal 740-940 insuget och ge mer effekt över större delen av registret på gat turbo bilar och det gör det
mvh jens
resten (effekt ökningen) sitter i avstämningen i längd, diameter sen flödet (flödes koefficient ) på runers, det är där effekten sitter! detta insug är gjort för att passa enkelt och för att ge ett bredare och platt vrid kurva på gat turbo motorer framför allt och det är bra på det men ska man ha max botten vrid ska det va längre runners och ska man ha max toppeffekt vid 7500+rpm skulle det varit betydligt grövre runners men det är inte det som är meningen som sagt med detta insug det ska ersätta orginal 740-940 insuget och ge mer effekt över större delen av registret på gat turbo bilar och det gör det
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Kl racings billiga insug.
säg att man skulle bygga ett insug enbart för toppeffekt och höga varv då, gör det något om kanalerna inte är helt raka?
Tänker mej en böj nedåt blocket efter spridaren för att sedan svänga uppåt in i ett plenum, tänker mest för att få längd på runnern utan att det bygger för mkt mot innerskärmen
Tänker mej en böj nedåt blocket efter spridaren för att sedan svänga uppåt in i ett plenum, tänker mest för att få längd på runnern utan att det bygger för mkt mot innerskärmen
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Kl racings billiga insug.
flödesriktiga fina böjar behöver man inte va rädd för. tänk också på att det inte bara är flödet i insuget som ska bli bra utan flödet tillsammans med toppen så blir det jätte bra!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/