Fundering om walbro gst 450
Fundering om walbro gst 450
Någon som har erfarenhet om dessa intankpumpar?
Håller på trimma en b230 som ska gå på E85 och just nu sitter det dubbla externa Bosch 044:or men ska använda mig av en fuelcell tank som rymmer 3st interna pumpar. Känns bättre att använda pumpar som tål E85 + att man får bort massa kopplingar och nipplar.
Tacksam för svar!
Håller på trimma en b230 som ska gå på E85 och just nu sitter det dubbla externa Bosch 044:or men ska använda mig av en fuelcell tank som rymmer 3st interna pumpar. Känns bättre att använda pumpar som tål E85 + att man får bort massa kopplingar och nipplar.
Tacksam för svar!
//Linus Almqvist
Re: Fundering om walbro gst 450
I det här klippet kan du höra en 450 vs 044 i min bil. Bara ljudet är värt allt enligt mig Den har 2x3" avgassystem och med 044:an var det bara pumpen man hörde
https://youtu.be/-L111NfR4Eg
Sen blir det ju enkelt med förfilter och så
https://youtu.be/-L111NfR4Eg
Sen blir det ju enkelt med förfilter och så
Re: Fundering om walbro gst 450
Okej jo så kan det var men tänkte om det är någon kvalité på dom
Och hur många behöver man montera 1 eller 2? Walbro flödar 420l/h vid 3bar, 390 vid 5 bar och 044 270 vid 3 bar och 200 vid 5 bar
Och hur många behöver man montera 1 eller 2? Walbro flödar 420l/h vid 3bar, 390 vid 5 bar och 044 270 vid 3 bar och 200 vid 5 bar
//Linus Almqvist
Re: Fundering om walbro gst 450
Beror ju på hur mycket mos du tänkt ha.
Re: Fundering om walbro gst 450
För 500hk(2,5bar+) på E85 så är det toklugnt
Re: Fundering om walbro gst 450
Men hur ska man räkna om en eller två stycken pumpar räcker för en walbro flödar ju mindre än dubbla o44?
//Linus Almqvist
Re: Fundering om walbro gst 450
Inte stor skillnad vid 5 bar och det lär du ju ha om du ska ha 500hk
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fundering om walbro gst 450
En st orkade med ca 500whp kompressormerca utan knot.
Och då får du räkna med att kompressorn stjäl typ 60-80hk också, och drivlinan ca 90hk.
ca 670hk i maskin alltså, men på relativt låga laddtryck pga stor motorvolym.
Och då får du räkna med att kompressorn stjäl typ 60-80hk också, och drivlinan ca 90hk.
ca 670hk i maskin alltså, men på relativt låga laddtryck pga stor motorvolym.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Fundering om walbro gst 450
Linus, det är troligen den mest sålda in-tank pumpen för E85 i världen. Om det var problem med den skulle det nog gå att läsa om. Jag har sålt massor, och ingen har hört av sig om problem som hör till pumpen (igensatta filter hör inte dit).
Beroende på bränsletrycket motorn kräver för att ge effekt, och hur effektiv motorn är, så ska inte 500 whp vara ett bekymmer med en pump. Jag har sett 550-600 whp i min dyno.
Beroende på bränsletrycket motorn kräver för att ge effekt, och hur effektiv motorn är, så ska inte 500 whp vara ett bekymmer med en pump. Jag har sett 550-600 whp i min dyno.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Fundering om walbro gst 450
vi har kört 685whp hos mig med 1st gst450 med std ledningar på en volvo 940
inte en tillstymmelse till att va stopp där då.
inte en tillstymmelse till att va stopp där då.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fundering om walbro gst 450
vad hadde ni för grund tryck och bränsle tryck då och laddtryck?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Fundering om walbro gst 450
Vad för bränsletryck vid maxeffekt, spridare och vilken duty?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.