Tändspole - Bosch och Mapco

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
nollsjunollnoll
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: sön dec 27, 2015 12:23 pm

Tändspole - Bosch och Mapco

Inlägg av nollsjunollnoll »

Hallå!
Jag sitter och kikar på dessa wasted spark-spolarna, och Bosch är ju överlägset representerad i alla sammanhang.

Jag tänkte, det finns billigare alternativ till Bosch med artikelnummer 0 221 503 407 - skulle dessa vara likvärdiga? Har sneglat på Mapco 80001 som kommer upp vid sökning som "likvärdig".

Skiljer specifikationerna, eller det är bara att köpa, koppla, köra & se glad ut?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fredrik N | Arbetar som själavårdare på hispan. Mediterar i garaget.
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Tändspole - Bosch och Mapco

Inlägg av hauge »

Blir en kombination av ickesvar och svar. En tändspole är en tändspole. Det är inget magiskt med den. Det som påverkar en tändspoles egenskaper är hur den drivs och har två st samma typ av drivning skall de generellt vara ersättningsbara.
En tändspole för brytarspetsar, elektroniskt eller cdi har olika egenskaper, men om du tar en spole från ett t.ex cdi-system och ersätter med en annan från ett annat cdi-system så är de normalt utbytbara mot varandra

Att Bosch är vanligast betyder inget i sammanhanget och står en annan spole som likvärdig så är den det.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Skriv svar