Val av kamaxel til enkel b21 turbo

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
eabras
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: sön sep 27, 2015 5:40 pm

Val av kamaxel til enkel b21 turbo

Inlägg av eabras »

Hei

Har i dag en V kam, og fikk til 352hk og 467Nm på hjulene ved ca 2 bar ladetrykk. Vet det er begrenset hva man kan få til med så enkle greier som jeg har, men litt bredere register (tidligere ladetrykk) og litt mer action på topp hadde vært greit. Langs veien får den ladetrykk litt tidligere enn grafen viser, i dataloggene har jeg 1bar ved 3800rpm og 2,1bar ved 4200rpm på flat vei i 4.gir.

Oppsettet er slik:

standard b21et bunn
nesten urørt 398 topp, standard ventiler, gulmärkta fjädrar
e innsug (spridarna står i k-jet hålen)
940 manifold tatt opp til t3 størrelse
holset hy35 med 9cm^2 hus
630cc deka som kjøres på 4 bar grunntrykk (kjører 98 oktan)
vems 3.6 - lh2.4 trigger på svinghjul, accel ultracoil og standard blokkmontert fordeler. Ladetrykkstyring er en enkel sak fra Dawes Devices
m90 og 4.10 slutväxel.

Bild
Baxman
För mycket laddtryck
Inlägg: 468
Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Ort: Norge

Re: Val av kamaxel til enkel b21 turbo

Inlägg av Baxman »

BSRT5+ kammen ser ut til å fungere godt på milde oppsett. https://www.youtube.com/watch?v=XgCwJFnJ5fQ

Her en B230 med 145 mm råder, neddreide B23ET stempler, E-manifold, 940 manifold, BSRT5+ mot en hvit Turboladet BMW M3 på 630 hk. :)
https://www.youtube.com/watch?v=15w0tYfkFWU
Skriv svar