Sida 1 av 1

Kam stämplad 289 i bakändan

Postat: tis okt 10, 2017 9:08 pm
av anthe
Hej
Hittade en kam till B21/230. Stämplad 289 i bakändan lyft vid 0 spel på insug ca 11,75
ut ca 11,25 (mätt med skjutmått).
Vad kan det vara för kam, något att ha. Kör nu med K kam bättre eller sämre.?

MVH/Anders Södermark

Re: Kam stämplad 289 i bakändan

Postat: tor okt 12, 2017 5:30 pm
av
Om den är bättre eller sämre beror nog mest på övrig motor setupp och vad du vill ha ut av bytet.
Men mätar du upp den så får du ju svart på vitt vad det är.
Det går göra själv eller så kan Gunnar L eller Jens G göra det tror gunnar tar en hundring för det

Re: Kam stämplad 289 i bakändan

Postat: tor okt 12, 2017 10:56 pm
av anthe
Hej
Jag har en 230fk h-profil stakar original kolvar lätt portad 530 topp, 98 oktan, Hx35, 788cc spridare, megasquirt
Hoppas på 350 + hk, ska mappa i vinter.
Har kört med k kam men undrar om man får ut mer effekt med den andra kammen .
MVH/Anders Södermark

Re: Kam stämplad 289 i bakändan

Postat: fre okt 13, 2017 8:26 am
av DreRacing@
k kam är bättre

Re: Kam stämplad 289 i bakändan

Postat: fre okt 13, 2017 7:27 pm
av
Då man inte vet mer än lyftet och siffror i bakkant som inte kan kopplas till någon profil (speciellt då det är olika in/ut nockar) kan man inte avgöra om man inte vet vem som slipat kamen och vad det är alternativt mätat upp den men lägger en gissning på att k kammen är lämpligare till den motorn.
Men mäta upp den så vet du ju säkert.

Re: Kam stämplad 289 i bakändan

Postat: fre okt 13, 2017 10:45 pm
av anthe
ok
Det är ju sant
MVH/Anders Södermark