Spikningar b230 16v?
Postat: sön nov 19, 2017 6:52 pm
Hej!
Lyfte toppen på min turbomatade b230 16v motor igår och upptäckte att det var små märken på 3ans kolv.
Jag är inte så insatt i mappning och grejer så tänkte lägga upp bilder på hur tänd/soppa mappen ser ut och försöka få svar på om det kan vara spikningar pga mappen eller om det är handhavandefel (ex. nåt flygit in i cylindern). kanske inte går att se på mappen men tänkte ändå fråga då min förra motor spikade sönder 3ans cylinder och vill inte att det ska hända igen
Kan även tillägga att grenrörsrören från 2ans och 3ans cylinder var ganska vita med, medans 1 och 4 var svarta och fina.
Motorspec:
b230fk block
16v topp (orginal)
H profil
wiseco kolvar
grenrör från sweden exhaust
Gt35 kinakopia
biltema wg
1200cc spridare
1.8kg laddtryck
orginal insug
Här kommer även bilder på mina tänd/soppatabeller. (är som sagt inte så insatt i hur det "ska" se ut eller vad som kan vara dåligt.)
Lyfte toppen på min turbomatade b230 16v motor igår och upptäckte att det var små märken på 3ans kolv.
Jag är inte så insatt i mappning och grejer så tänkte lägga upp bilder på hur tänd/soppa mappen ser ut och försöka få svar på om det kan vara spikningar pga mappen eller om det är handhavandefel (ex. nåt flygit in i cylindern). kanske inte går att se på mappen men tänkte ändå fråga då min förra motor spikade sönder 3ans cylinder och vill inte att det ska hända igen
Kan även tillägga att grenrörsrören från 2ans och 3ans cylinder var ganska vita med, medans 1 och 4 var svarta och fina.
Motorspec:
b230fk block
16v topp (orginal)
H profil
wiseco kolvar
grenrör från sweden exhaust
Gt35 kinakopia
biltema wg
1200cc spridare
1.8kg laddtryck
orginal insug
Här kommer även bilder på mina tänd/soppatabeller. (är som sagt inte så insatt i hur det "ska" se ut eller vad som kan vara dåligt.)