Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis okt 23, 2018 7:54 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tis maj 01, 2018 12:41 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9102
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
lite tidigare spool,, typ 300-500rpm kanske du får,, men inte just nå högre effekt.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 01, 2018 12:53 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 12, 2013 1:41 pm
Inlägg: 85
Ge mig era mail så kan jag skicka all info.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 03, 2018 8:57 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9102
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Nu har jag inte hunnit kika på mailet(är på jobbet)
Men, om du är ute efter att öka mellanregister och botten lite så ger det mest att öka effektiviteten på motorn där.
Mao tidigareställa insugskammen några grader.

Motorn bygger effekt tidigare och på det viset spoolar turbon hårdare.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 03, 2018 2:45 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1510
Ort: Skelleftehamn
Nånting är galet.
Verkningsgraden är dålig över mer eller mindre hela registret samt det ser ut att inte finnas någon insugs avstämning då verkningsgraden inte peakar på något varvtal. Hade det bänkats på bensin kunde jag eventuellt "köpt det" men inte på E85 och 10:1 i komp.

Såg in din tråd på rejsa att du inte hade overlap och hur kammarna stod, jag tror att förklaringen är precis det. Ställ ihop kammarna så du har overlap (TTRS avgas på "actuated" och TTRS insug på adjusted kan jag tycka om kammarna är fasta)

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 21, 2018 12:53 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 12, 2013 1:41 pm
Inlägg: 85
Hej hej!

Ja precis.

Det var jag som gjorde en tankevurpa och inte kontrollmätte. Klantigt, skyller på att det har varit 1000 andra grejer o tänka på.

Insugskammen är justerbar i min motor.

Avgaskammen är fast och och monterings oket så hamnar den i "nonactuated" läget. Vilket gjorde att det inte blev något overlap alls.

Sedan orkade inte wg klockan med o justera upp mer tryck. Jag har köpt en klocka med dubbla portar, en på var sida om membranet. Så nu ska man kunna ställa på trycket mer. Martin ville att laddtrycket skulle ligga på mellan 2.5 och 2.7bar därikring.

Jag har lite andra projekt just nu. SÅ jag får återkomma med nytt resultat senare i sommar.

mvh Eric


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010