Tyck till custom turbo :)
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tyck till custom turbo :)
lite tidigare spool,, typ 300-500rpm kanske du får,, men inte just nå högre effekt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Tyck till custom turbo :)
Ge mig era mail så kan jag skicka all info.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tyck till custom turbo :)
Nu har jag inte hunnit kika på mailet(är på jobbet)
Men, om du är ute efter att öka mellanregister och botten lite så ger det mest att öka effektiviteten på motorn där.
Mao tidigareställa insugskammen några grader.
Motorn bygger effekt tidigare och på det viset spoolar turbon hårdare.
Men, om du är ute efter att öka mellanregister och botten lite så ger det mest att öka effektiviteten på motorn där.
Mao tidigareställa insugskammen några grader.
Motorn bygger effekt tidigare och på det viset spoolar turbon hårdare.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Tyck till custom turbo :)
Hej hej!
Ja precis.
Det var jag som gjorde en tankevurpa och inte kontrollmätte. Klantigt, skyller på att det har varit 1000 andra grejer o tänka på.
Insugskammen är justerbar i min motor.
Avgaskammen är fast och och monterings oket så hamnar den i "nonactuated" läget. Vilket gjorde att det inte blev något overlap alls.
Sedan orkade inte wg klockan med o justera upp mer tryck. Jag har köpt en klocka med dubbla portar, en på var sida om membranet. Så nu ska man kunna ställa på trycket mer. Martin ville att laddtrycket skulle ligga på mellan 2.5 och 2.7bar därikring.
Jag har lite andra projekt just nu. SÅ jag får återkomma med nytt resultat senare i sommar.
mvh Eric
Ja precis.
Det var jag som gjorde en tankevurpa och inte kontrollmätte. Klantigt, skyller på att det har varit 1000 andra grejer o tänka på.
Insugskammen är justerbar i min motor.
Avgaskammen är fast och och monterings oket så hamnar den i "nonactuated" läget. Vilket gjorde att det inte blev något overlap alls.
Sedan orkade inte wg klockan med o justera upp mer tryck. Jag har köpt en klocka med dubbla portar, en på var sida om membranet. Så nu ska man kunna ställa på trycket mer. Martin ville att laddtrycket skulle ligga på mellan 2.5 och 2.7bar därikring.
Jag har lite andra projekt just nu. SÅ jag får återkomma med nytt resultat senare i sommar.
mvh Eric