Sida 3 av 3

Re: Td04 renovering

Postat: tor dec 14, 2017 8:56 am
av whilliam
Skickade PM till dig förut hur du får kontakt med Martin, han brukar vara hjälpsam

Re: Td04 renovering

Postat: tor dec 14, 2017 10:09 am
av dundersmurfen
Jag kan inget om turbos. Men tycker det är fascinerande att dom håller alls i vissa fall. Det är inte ovanligt med rejäla självsvängningar i grenröret då turbon riktigt skramlar av vibrationer från motorn.

Det är också väldigt fascinerande att vissa rasar och vissa bara håller. Spelar ingen roll vilket fabrikat. Visst billiga kinasnurr håller sällan en halvdag i bänken. Men har sett ras på alla fabrikat tror jag.

Nu det sista har jag börjar undra om det inte är mänskliga faktorn. Vissa kanske bara stoppar dit en ny oljeslang, andra blåser rent den med bräkleen å ren tryckluft..

Re: Td04 renovering

Postat: tor dec 14, 2017 4:12 pm
av nkro
Sen är det intressant att läsa om hur det ska mätas enligt ngn hög standard när det skrivs i andra trådar att det inte är så noga för att det blir för dyrt i tillverkningen. Skulle varit roligt att veta hur det görs på fabriken.

Re: Td04 renovering

Postat: tor dec 14, 2017 7:33 pm
av The
De lär nog mäta i cmm eller motsvarande.

Re: Td04 renovering

Postat: tor dec 14, 2017 7:50 pm
av Kadett4wd
nkro skrev:Sen är det intressant att läsa om hur det ska mätas enligt ngn hög standard när det skrivs i andra trådar att det inte är så noga för att det blir för dyrt i tillverkningen. Skulle varit roligt att veta hur det görs på fabriken.
Att mäta med en hög standard behöver inte betyda att måtten automatiskt ska diffa ett litet värde mellan varandra.
Det är toleransklassningen som avgör detta.

Att ha hög standard på mätmetoder säkrar att man mätt rätt.