Sida 1 av 1

B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Postat: fre jan 12, 2018 8:15 pm
av jakobsen86
Tjena

Hvilken kamaxel er den besta med OEM 90+ grenrör samt BW SX-e 257 turbo ?

Motor koncept

B230 FK - FT
531 topp
H profil
BW sxe257
630cc siemens
Vems ecu
OEM 90+ grenrör (adapter Ala Luntech edition)

BF95/98 8)


Har selv en V och Vx3 samt KLr t2 kam just nu och justerbar kam hjul

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Postat: tis jan 16, 2018 7:01 pm
av mattias
Jag tror Luntech har svaret. ;)

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Postat: tis jan 16, 2018 7:25 pm
av Jens Gustavsson
jo men det va med en jätte turbo!

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Postat: tis jan 16, 2018 8:28 pm
av jakobsen86
Ja Luntec hadde er bra serup, vet ej hur och om V kammen er bra i mit setup, vil pröve OEM
Grenrör första og sen twinscroll

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Postat: tis jan 16, 2018 8:56 pm
av Steve
Luntec hade den här setupen först:
Motorn är min egna som jag filat ihop, byggd för att hamna i min 245a. Tanken med detta projekt är att bygga med så mkt orginalgrejer som möjlig, och för att se hur mkt hk man kan få ut. Samtidigt får man en motor som ser snäll ut när man öppnar huven. Motorn är en B230 med 86mm marin vev, kines h-profil och Wiseco kolvar. 530 topp med std ventiler som flödar insug 215cfm och Luntec slipad kam som går på std tryckare. Orginal grenrör och insug. orginal tändmodul. Maxxecu styrsystem och 2200cc bosch spridare. Borgwarner SX-E 200 57mm in 61mm ut. 624hk@6900rpm 713nm@5900rpm 2.35bars laddtryck.
Sen blev det en Precision 6466

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Postat: ons jan 17, 2018 8:51 am
av Jens Gustavsson
ring och snacka med Martin han kanske har en sån kamaxel i lager och några tips? han slipar ju själv och är bra att ha göra med :thumbright: ingen har varit i närheten av de effekterna med standard grenrör.

mvh jens

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Postat: ons jan 17, 2018 4:12 pm
av jakobsen86
Tänker ej effekt på 700 whp hehe :D

hoppes kanske 380-400 maxx power, doch räckar ej dom 630cc så langt :D

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Postat: ons jan 17, 2018 4:29 pm
av HansOla
Siemens deka 630cc tåler høyt bensintrykk, så de rekker til mer enn 400hk :)

Sent fra min SM-G390F via Tapatalk