B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
jakobsen86
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: sön maj 24, 2009 10:13 am

B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Inlägg av jakobsen86 »

Tjena

Hvilken kamaxel er den besta med OEM 90+ grenrör samt BW SX-e 257 turbo ?

Motor koncept

B230 FK - FT
531 topp
H profil
BW sxe257
630cc siemens
Vems ecu
OEM 90+ grenrör (adapter Ala Luntech edition)

BF95/98 8)


Har selv en V och Vx3 samt KLr t2 kam just nu och justerbar kam hjul
:)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Inlägg av mattias »

Jag tror Luntech har svaret. ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo men det va med en jätte turbo!
jakobsen86
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: sön maj 24, 2009 10:13 am

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Inlägg av jakobsen86 »

Ja Luntec hadde er bra serup, vet ej hur och om V kammen er bra i mit setup, vil pröve OEM
Grenrör första og sen twinscroll
:)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Inlägg av Steve »

Luntec hade den här setupen först:
Motorn är min egna som jag filat ihop, byggd för att hamna i min 245a. Tanken med detta projekt är att bygga med så mkt orginalgrejer som möjlig, och för att se hur mkt hk man kan få ut. Samtidigt får man en motor som ser snäll ut när man öppnar huven. Motorn är en B230 med 86mm marin vev, kines h-profil och Wiseco kolvar. 530 topp med std ventiler som flödar insug 215cfm och Luntec slipad kam som går på std tryckare. Orginal grenrör och insug. orginal tändmodul. Maxxecu styrsystem och 2200cc bosch spridare. Borgwarner SX-E 200 57mm in 61mm ut. 624hk@6900rpm 713nm@5900rpm 2.35bars laddtryck.
Sen blev det en Precision 6466
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Inlägg av Jens Gustavsson »

ring och snacka med Martin han kanske har en sån kamaxel i lager och några tips? han slipar ju själv och är bra att ha göra med :thumbright: ingen har varit i närheten av de effekterna med standard grenrör.

mvh jens
jakobsen86
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: sön maj 24, 2009 10:13 am

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Inlägg av jakobsen86 »

Tänker ej effekt på 700 whp hehe :D

hoppes kanske 380-400 maxx power, doch räckar ej dom 630cc så langt :D
:)
Användarvisningsbild
HansOla
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: sön maj 14, 2017 10:40 am

Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör

Inlägg av HansOla »

Siemens deka 630cc tåler høyt bensintrykk, så de rekker til mer enn 400hk :)

Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skriv svar