B230ft camshaft instaling

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Raimis760
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Ort: Lithuania

B230ft camshaft instaling

Inlägg av Raimis760 »

Hi :wink:
I have instaled KL-Racing T2 camshaft/lach caps/camgear to my B230ft, and have some questions :doh:
In KL-Racing website camshaft specs say that cam needs to be instaled at 2.5mm itake lift of first cilynder at TDC.
But if i want to set the cam on 2.5mm lift at TDC, i need to fully advance my camgear at 10 degrees.
Bild

can someone give me advices ? maybe i need to jump 1 teeth of my belt and then set camgear at 0 ?
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
Manfred
För mycket laddtryck
Inlägg: 269
Blev medlem: sön aug 28, 2011 9:08 pm
Ort: Leksand

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Manfred »

Isn´t it the fourth cylinder you´re supposed to measure at?
Användarvisningsbild
Raimis760
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Ort: Lithuania

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Raimis760 »

kl says;
''TDC lyft är angivet med ventilspel och ställs in på följande vis. Ställ motorn med kolven i toppläge( avgas håller på att stänga och insug håller på att öppna).Insugningsventilen skall då öppna angivet värde.
Värdet kan justeras något vid testkörning för bästa resultat. Ställbart kamdrev underlättar optimering av detta''

nothing about 4th cyl :roll:
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Jens Gustavsson »

en gammal film som visar hur man gör med mina kamaxlar https://www.youtube.com/watch?v=qnr9xvSszcs

skit i vad kam drevets skala säger.

mvh jens
Användarvisningsbild
Raimis760
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Ort: Lithuania

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Raimis760 »

i tryed this method, but then i want to make 2.5mm lift at tdc, my cam gear need to be adjusted at 10degres advance. can i jump a tooth on belt, and set cam gear at ~0, and that would be close so 2.5mm of lift at tdc ?
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av mauser240 »

Raimis760 skrev:i tryed this method, but then i want to make 2.5mm lift at tdc, my cam gear need to be adjusted at 10degres advance. can i jump a tooth on belt, and set cam gear at ~0, and that would be close so 2.5mm of lift at tdc ?
I don't get the problem, you have been given the information needed, lift at TDC.

You can not jump a teeth on the gear to get the TDC lift desired, the gear manufacturer will sue you in court and you'll end up in Guantanamo for the rest of your life. :hihi:
//MartinL
Användarvisningsbild
Raimis760
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Ort: Lithuania

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Raimis760 »

than your advice is to set the cam gear 10 degrees advance and thats it ?
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Jens Gustavsson »

om kamaxeln är advancad eller retardad vid det tdc lyft du fått får du fråga den du köpt kamaxeln av. det bestäms då man justerar till det lyft man fått.

köper man kam av mig kan man få flera tdc mått både lite advansad, nollad, och lite retardad som man sen kan testa fram i dynon eller på vägen.

ett kam drev justerar man bara på för att få rätt tdc mm, skalan visar inte vart kamaxeln är "nollad"

mvh jens
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av mauser240 »

Raimis760 skrev:than your advice is to set the cam gear 10 degrees advance and thats it ?
I was being a little sarcastic...

My advice is to do whatever it takes to get the desired TDC lift. If you have to move the belt one tooth then do it.
//MartinL
DreRacing@
Forumsberoende
Inlägg: 1112
Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Ort: Flisa, norge

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av DreRacing@ »

I would also move the belt so the adjustment is closest to centre when the cam is in the "right" position.
then you have space to both advance and retard it
Användarvisningsbild
Raimis760
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Ort: Lithuania

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Raimis760 »

what i wanted to say :thumbright:
thanks all to comments, ill take a dyno in friday/saturday :thumbright:
tryed to run on 4-6 degrees advance on camgear, much better low end :thumbright: on dyno i will try to run 4 -6 -8 degrees and will see :)
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
Användarvisningsbild
Raimis760
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Ort: Lithuania

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Raimis760 »

went to dyno, and the results with cam adjusting and 1.2-1.3bar with 16t :thumbright: cam instaled like stock, on 0.
v2 run 2 degrees advance
v3 run 4 degrees advance
v4 run 6 degrees advance
Bild
now need convert to LH2.4 .. :lol:
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Sten »

Vad kör du för sprut?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Användarvisningsbild
Raimis760
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Ort: Lithuania

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Raimis760 »

in english please :)
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: B230ft camshaft instaling

Inlägg av Oskar Johansson »

what ecu are you using?
Skriv svar