Liten catch-tank vevhusvent.
Postat: sön jan 14, 2018 3:49 pm
Tjenare.
Räserbilen med B230E sugis puttar ut lite olja ur vevhusventilationen. Vi har komptestat och alla cylindrar ligger jämt runt 15 kg endast 0,5 kg skillnad mellan dem. (Tolkar det som att motorn är frisk?)
Vi varvar ca 6300 rpm. Det kommer ut ca 1L olja på en heldags racing, typ 8 ggr 20 min.
Så nu tänkte vi byta slangen ned i tråget (Läst att den kan vara kass), göra rent vevhusburken, byta till en ventilkåpa med luftnippel och sätta en sånhär catch-tank (Länk nedan) med luft in från orginalfällan samt ventilkåpan. Tänkte ta bort bottenpluggen och sätta en liten slang (8mm inv.) ned till en nippel på täckplåten för den mekaniska bränslepumpen.
Vad säger ni om det, bra eller anus?
https://www.mrtuning.se/universal/catch ... xDEALw_wcB
Räserbilen med B230E sugis puttar ut lite olja ur vevhusventilationen. Vi har komptestat och alla cylindrar ligger jämt runt 15 kg endast 0,5 kg skillnad mellan dem. (Tolkar det som att motorn är frisk?)
Vi varvar ca 6300 rpm. Det kommer ut ca 1L olja på en heldags racing, typ 8 ggr 20 min.
Så nu tänkte vi byta slangen ned i tråget (Läst att den kan vara kass), göra rent vevhusburken, byta till en ventilkåpa med luftnippel och sätta en sånhär catch-tank (Länk nedan) med luft in från orginalfällan samt ventilkåpan. Tänkte ta bort bottenpluggen och sätta en liten slang (8mm inv.) ned till en nippel på täckplåten för den mekaniska bränslepumpen.
Vad säger ni om det, bra eller anus?
https://www.mrtuning.se/universal/catch ... xDEALw_wcB