m40 låda på 4 cyl vitblock. vilket oljetråg ?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: sön mar 15, 2015 5:45 pm
- Ort: södre skåne duett. capri mk1. ferrari. hundkoja. HD. o 1 katt
m40 låda på 4 cyl vitblock. vilket oljetråg ?
har nu köpt en duett
o vill ha en v40 2.0t vitblock motor i den ( har sån motor )
tänkte att koppla den till min org låda m40 med b20 sprängkåpa, istället för en m90. för att inte skulle kapa i karossen
någon som har tips på hur jag får ihop detta
kanske det finns en adaptorplatta för detta
kan jag använda kopplingen från v40´n
o vill ha en v40 2.0t vitblock motor i den ( har sån motor )
tänkte att koppla den till min org låda m40 med b20 sprängkåpa, istället för en m90. för att inte skulle kapa i karossen
någon som har tips på hur jag får ihop detta
kanske det finns en adaptorplatta för detta
kan jag använda kopplingen från v40´n
Senast redigerad av pickis den lör jul 28, 2018 4:15 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/mo ... index.html
Du lär ju behöva en annan lamell iaf
Sen vet jag inte om du behöver sprängkåpa till B20 eller B21, beror ju på lutning
Skulle dock hellre kapa i bilen och få dit en bättre låda
Du lär ju behöva en annan lamell iaf
Sen vet jag inte om du behöver sprängkåpa till B20 eller B21, beror ju på lutning
Skulle dock hellre kapa i bilen och få dit en bättre låda
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: sön mar 15, 2015 5:45 pm
- Ort: södre skåne duett. capri mk1. ferrari. hundkoja. HD. o 1 katt
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
motorn ska stå rakt så det blir b20 sprängkåpa
har skickat en förfrågan till dom du länkar till om deras adaptorplatta passar på b20 sprängkåpa
det väl inget större fel på m40 lådan ska palla runt 200 hk utan problem
dom kör ju båda banracing o rally med m40 lådorna
o så kan jag köra med den långa växelspaken + att duetten förblir lätt att återställa till org
duetten ska inte bli någon racerbil men dragbil till mitt racesläp
har skickat en förfrågan till dom du länkar till om deras adaptorplatta passar på b20 sprängkåpa
det väl inget större fel på m40 lådan ska palla runt 200 hk utan problem
dom kör ju båda banracing o rally med m40 lådorna
o så kan jag köra med den långa växelspaken + att duetten förblir lätt att återställa till org
duetten ska inte bli någon racerbil men dragbil till mitt racesläp
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
Dom jag känner som åkt M40 ihop med lite mer trimmade B20 fick en extra hobby i att byta lådor.
Sedan är det nog vridmomentet som dödar och det lär ju den turbo motorn ha mer av.
Men prova, går det så går det!
Sedan är det nog vridmomentet som dödar och det lär ju den turbo motorn ha mer av.
Men prova, går det så går det!
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
Hur man kör avgör väldigt mycket hur bra grejerna håller.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: sön mar 15, 2015 5:45 pm
- Ort: södre skåne duett. capri mk1. ferrari. hundkoja. HD. o 1 katt
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
som sagt är det nock inget problem att lådan inte håller, då bilen inte ska användas som racebil
så lådan är jag inte nervös för
motorbytet gör duetten mycket mer användbar som dragbil till o från racebanan
jag kör tävling i princip i hela norden. därav bytet till nyare motor med insprutning
o samtidigt vill jag inte kapa sönder en fin duett, det finns inte så många kvar
javist annan lamel, fan va dum jag är. den måste ju passa på splinsen på lådan.
sen blir det säkert lite mek med styrningen av utgående axel in i svänghjulet
jag ska åka på skroten o se om jag kan få ett gammalt v40 block med vev o koppling,
o leta fram en b20 sprängkåpa att experimentera med
så lådan är jag inte nervös för
motorbytet gör duetten mycket mer användbar som dragbil till o från racebanan
jag kör tävling i princip i hela norden. därav bytet till nyare motor med insprutning
o samtidigt vill jag inte kapa sönder en fin duett, det finns inte så många kvar
javist annan lamel, fan va dum jag är. den måste ju passa på splinsen på lådan.
sen blir det säkert lite mek med styrningen av utgående axel in i svänghjulet
jag ska åka på skroten o se om jag kan få ett gammalt v40 block med vev o koppling,
o leta fram en b20 sprängkåpa att experimentera med
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
Hur mycke får du hänga på dragkroken på Dutten, jag har för mej 1000kg bara, de e ju litte lite.
Ja jag har haft fel förr , men det kan ju vara bra att veta.
Ja jag har haft fel förr , men det kan ju vara bra att veta.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
Angående dragvikten på Duetter så slog jag på ett regnr från en Duett en gång för å kolla dragvikten hos transportstyrelsen, 5000kg stod det på den Har för mig det var en televerkare.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
Googlade fram ett regnr på en annan Duett, 3500kg på B-kort, uppenbart fel i registret, men kul att argumentera vid en poliskontroll
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: sön mar 15, 2015 5:45 pm
- Ort: södre skåne duett. capri mk1. ferrari. hundkoja. HD. o 1 katt
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
jap 1000 kg får man dra med duetten
det räcker gott till mej, för jag kör roadracing
ibland stämmer det inte riktigt va det står på transportstyrelsen ang vikten
vet inte va det står i pappren på min jag har inte fått dom än
men står det 3500 kg så får polisen förklara för mej hur jag ska veta det när det står 3500kg i reg pappret
det räcker gott till mej, för jag kör roadracing
ibland stämmer det inte riktigt va det står på transportstyrelsen ang vikten
vet inte va det står i pappren på min jag har inte fått dom än
men står det 3500 kg så får polisen förklara för mej hur jag ska veta det när det står 3500kg i reg pappret
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
5 ton efter en teleduett vore häftigt, stackars B18.
Hjälper väl inte mycket att det var diffbromsat o 4.88 på de flesta televerkarna.
Kul med tokiga regpapper.
Hjälper väl inte mycket att det var diffbromsat o 4.88 på de flesta televerkarna.
Kul med tokiga regpapper.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: sön mar 15, 2015 5:45 pm
- Ort: södre skåne duett. capri mk1. ferrari. hundkoja. HD. o 1 katt
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
har pratat med klracing
o det är denna adapter tillsammans med en sprängkåpa från volvo 240
då ska jag kunde få ihop motor o låda
frågan är bara om m40 lådan passar på 240 sprängkåpan ?
o det är denna adapter tillsammans med en sprängkåpa från volvo 240
då ska jag kunde få ihop motor o låda
frågan är bara om m40 lådan passar på 240 sprängkåpan ?
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
Då menar dom alltså B21-kåpa eller?
240 fanns med B21 och M40 -75 (även B20 och M40, samma som 140) Skillnaden är lutning, som jag skrev i mitt förra inlägg
240 fanns med B21 och M40 -75 (även B20 och M40, samma som 140) Skillnaden är lutning, som jag skrev i mitt förra inlägg
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: sön mar 15, 2015 5:45 pm
- Ort: södre skåne duett. capri mk1. ferrari. hundkoja. HD. o 1 katt
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
jap b21 kåpan
så den första b21 hade m40 låda
då måste jag hitta sån, blir nock inte det enklaste
så den första b21 hade m40 låda
då måste jag hitta sån, blir nock inte det enklaste
- möller
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 267
- Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Re: m40 låda på 4 cyl vitblock
Enklast är väl o svetsa om kåpan bara?
Jimmie Arhammer
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.