Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons maj 23, 2018 12:33 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor jan 18, 2018 12:35 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor mar 30, 2017 11:24 pm
Inlägg: 2
Motor-modell :
B234F block med div botten frå stenparner. Motor bygget for monge år siden, men ble aldri ferdig.
Motorstyrning:
Vems sprut, deka650 dyser,4.bar grunntrykk på rail, Bensin 98okt
Bottendel :
h-stakar 152mm og smidde stempler frå stenparner
Data på toppen :
orginal 16v topp med innsugskam både i eksos og innsug
Grenrör :
skal sveise nytt, pulsesplit, 45mm WG.
Turbo :
Den stora frågan!! holset super HX35-40? Avgashus?
Insug :
korta 16v innsug
Effektmål :
450whp
Användningsområde :
Drifting

Skal kjøpe ny turbo. (Typ Holset Super, siden jeg får en god pris på det)
Men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe..


Har tenkt å kjøpe en av desse:

1.
Holset super Hx35-8
Kompressor : 54 / 77mm
Turbin : 65 / 55mm
Eksos huset: NR8 Flens : T3

2.
Holset super Hx35-12  
Kompressor : 54 / 77mm
Turbin : 70 / 60mm
Eksos huset: NR12 Flens : T3 tvilling oppføring

3.
Holset Hx35FR -14 
Kompressor : 54 / 77mm 
Turbin : 70 / 60mm 
Eksos huset: NR14 
Flens : T3 tvilling oppføring 

4.
Holset super Hx40-14
Kompressor : 60 / 86mm
Turbin : 75 / 65mm
Eksos huset: NR14
Flens : T3 tvilling oppføring

5.
Holset super Hx40-16 
Kompressor : 60 / 86mm
Turbin : 75 / 65mm 
Eksos huset: NR16 Flens : T3 tvilling oppføring

Bild

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 18, 2018 12:44 am 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9763
Ort: Sävar
Nr 4 (HX40-14). Jag tror det blir lite trångt med Nr 3 (HX35-14) för du lär behöva pressa den hårt för att nå ditt effektmål, dessutom på 98 oktan.

_________________
Mattias Sandgren
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. Link, MaxxECU, ECU Master, VEMS, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 18, 2018 12:47 am 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5206
Ort: Lykksällä
Här har du ett exempel på en med Hx40-14(en vanlig, ej Super) viewtopic.php?f=46&t=89605

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 18, 2018 8:57 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor mar 30, 2017 11:24 pm
Inlägg: 2
mattias skrev:
Nr 4 (HX40-14). Jag tror det blir lite trångt med Nr 3 (HX35-14) för du lär behöva pressa den hårt för att nå ditt effektmål, dessutom på 98 oktan.
Det tenkte jeg og, men hva om jeg bruker NR.3 (HX35-14) for å få eit mer kjørbart register?
Vil jeg da miste mye toppeffekt? 350-400whp?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 18, 2018 10:53 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: sön maj 14, 2017 10:40 am
Inlägg: 2
Vegard Ulstein skrev:
mattias skrev:
Nr 4 (HX40-14). Jag tror det blir lite trångt med Nr 3 (HX35-14) för du lär behöva pressa den hårt för att nå ditt effektmål, dessutom på 98 oktan.
Det tenkte jeg og, men hva om jeg bruker NR.3 (HX35-14) for å få eit mer kjørbart register?
Vil jeg da miste mye toppeffekt? 350-400whp?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Det er bremset 8v på over 400whp med bra register og moderat trykk med hx35, så 400+whp er jo fullt mulig

Sent fra min SM-G390F via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010