dsimila skrev:
CÅ skrev:
Det är Mkt vanligt att markeringen flyttar sig då remskivan är 2 ihop vulkade bitar som ska agera vibration/svängningsdämpare när dom blir dåliga kan markeringen börja vandra.
Så mäta upp så nollpunkten stämmer (går smidigt att göra igenom ett tändstiftshål
Är nollpunkten rätt är det troligt att svänghjulet sitter fel det har ju 8 bult så det kan vara 1/8 fel
Nej 1/8 fel blir 45° så svänghjulet sitter nog rätt. Däremot brukar kamaxeln hamna fel om man har trasig remskiva, har hänt mig 2 gånger hittills.
Och så en tredje gång har tändningen hamnat fel med fördelartändning. Så rätt vanligt problem med trasig remskiva mao. 3 av 5 bilar typ

Nånting som kan få grenröret att lysa rött, även på sugmotorer, är snål bränsleblandning.
Är det verkligen rätt med lmm efter ic:n?
Okej men om remskiva hamnat fel så borde inte de påverka motorns gång? Har btr och bblambda så bränsle har jag koll på. Att de blir rött även på orginal b230 vid hård körning g vet jag om men de kan ju inte bli de av att man puttrar i 20km/h i 15 min om inte något är fel. Sen är han orklös märkte jag när jag skulle köra iväg o han ville dö för han inte orka, men de var lite olika i bland rulla han igång utan större problem o ibland orka han inte. Så något är fel o misstänker tändningen.
Att jag har lmm på tryck sida o inte framför turbo som org är för att de inte är plats till att sätta dit det vid turbon. Vet att man kan blåsa ur lmm mm om den sitter i tryckledningen men får vara för tillfället.
Tack för all info än slänge.!
Kom gärna med förslag vad jag ska kolla upp då jag ska till bilen imon (bilen är inte hemma hos mig för tillfället)