940 dör när man kopplar!!
Postat: sön maj 20, 2018 5:19 pm
Tjena alla biltokar, är som rubriken säger att bilen dör när jag trycker in kopplingen!
Bil: Volvo 945 ltt (b230fk org)
Problem: varvar jag upp ca 2500 rpm eller mer och sedan kopplar ur sjunker varvet ner i botten och motorn dör. Om jag däremot har I växel till varvet kommit ner så dör den inte, inte heller om man bara torrvarvar.
Jag har pluggat återcirkularande ventilen på turbo så den kvittrar värkar som den vart mer känslig för att dö nu när jag gjort de. Men när de var orginal så gjorde den de ibland och om den inte dog så gick den ner väldigt lågt att den var på gränsen att dö i någon sekund sen la den sig på ca 600 rpm som vanligt. Tänkte givetvis att de var tomgångsmotorn! Drog ur kontakten då låg den helt stabilt på 1000 rpm o dog aldrig när man tryckte ner kopplingen.
Rengjorde tomgångsmotorn med felet kvarstår. Kan man se hur tomgångsmotorn ska funka? Asså som jag hade tändningen på o tryckte på gasen men den rör sig inget? Sedan är den lilla tätningen i motorn lite öppen hela tiden ska den vara helt stängd?
Som jag sa går den jätte bra om jag drar ur kontakten kan man köra utan att ha i kontakten bara? MVH
Bil: Volvo 945 ltt (b230fk org)
Problem: varvar jag upp ca 2500 rpm eller mer och sedan kopplar ur sjunker varvet ner i botten och motorn dör. Om jag däremot har I växel till varvet kommit ner så dör den inte, inte heller om man bara torrvarvar.
Jag har pluggat återcirkularande ventilen på turbo så den kvittrar värkar som den vart mer känslig för att dö nu när jag gjort de. Men när de var orginal så gjorde den de ibland och om den inte dog så gick den ner väldigt lågt att den var på gränsen att dö i någon sekund sen la den sig på ca 600 rpm som vanligt. Tänkte givetvis att de var tomgångsmotorn! Drog ur kontakten då låg den helt stabilt på 1000 rpm o dog aldrig när man tryckte ner kopplingen.
Rengjorde tomgångsmotorn med felet kvarstår. Kan man se hur tomgångsmotorn ska funka? Asså som jag hade tändningen på o tryckte på gasen men den rör sig inget? Sedan är den lilla tätningen i motorn lite öppen hela tiden ska den vara helt stängd?
Som jag sa går den jätte bra om jag drar ur kontakten kan man köra utan att ha i kontakten bara? MVH