Hej
Har fått tag på en 530 topp med spridarna som sitter i toppen istället för insuget.( OBS ! runt 200 hk sugmotor lh 2.4 ,ej turbo)
finns det någon nackdel eller fördel om jag skulle utnyttja orginal monteringen mot att sätta spridarna på insuget ??
vilka spridare passar i så fall ?
mvh Lasse
Volvo 530 topp
Re: Volvo 530 topp
Fördelen med att sätta spridarna i toppen är att det är enklare att bygga ett annat insug alternativt går det använda ett för k-jet som är Mkt bättre
Med original insuget kvar gör det nog liten skillnad
Ja har för mig att ja använde oringar för k-jetspridare på en vanlig spridare sedan passade den och tog tätt i hålet sen fick man göra en ny fastsättning för railen sen fungerade det utan problem på en motor ja byggde med spridarna plaserade i toppen.
Med original insuget kvar gör det nog liten skillnad
Ja har för mig att ja använde oringar för k-jetspridare på en vanlig spridare sedan passade den och tog tätt i hålet sen fick man göra en ny fastsättning för railen sen fungerade det utan problem på en motor ja byggde med spridarna plaserade i toppen.
Re: Volvo 530 topp
Du märkte ingen skillnad på tomgången eller konstig gång på motorn ??
funderar på att köra på E85 mack soppa ..
mvh
Lasse
funderar på att köra på E85 mack soppa ..
mvh
Lasse
Re: Volvo 530 topp
Skiljer ju bara någon cm i placering, blir nog inga jätteskillnader direkt
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: Volvo 530 topp
Kör bara med spridare i toppen numera för det är enklare att borra än att svetsa spridarhylsor. Märks ingen skillnad alls tycker jag.
Sen så får man ju en bra vinkel rakt på ventilen det är sällan man lyckas bra med när man svetsar dit egna hylsor..
Sen så får man ju en bra vinkel rakt på ventilen det är sällan man lyckas bra med när man svetsar dit egna hylsor..
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl