Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån nov 12, 2018 9:40 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tis okt 02, 2018 5:21 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
natriumkylda kan var till nackdel om man ska varva hårt ;)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 02, 2018 9:39 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
Inlägg: 136
Ort: Torslanda
Kadett4wd skrev:
natriumkylda kan var till nackdel om man ska varva hårt ;)


Varför? är dom tyngre? dom är ju delvis ihåliga det måste väl vara lättare?

mvh!

_________________
mvh! Jonathan Hall


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 02, 2018 11:51 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
de har brottanvisningar inuti.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 05, 2018 6:23 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön mar 01, 2009 2:47 pm
Inlägg: 383
Ort: Borås
Jag är inte heller förtjust i natriumkylda ventiler. Eftersom de är ihåliga så blir antingen godset tunnare och klenare eller så blir skaftet tjockare vilket gör att flödet blir sämre. Speciellt som den uppsvullna delen av skaftet hamnar mitt i "flödesfönstret" i ventilsätet när ventilen öppnar. Och ja, de jag haft har varit tyngre. Om man gör skaftet tjockare för att kunna ha hål inuti utan att skaftet blir klenare så blir ju resultatet totalt sett mer material i dom.

Dessutom innebär själva idén att värmen skall ledas bort från ventiltallriken upp i skaftet och kylas bort genom styrningen. Det gillar jag inte heller då det innebär att man kan behöva ha större spel mellan skaft o styrning. Bättre med lite bredare säten så värmen leds ut den vägen, tror jag.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010