Dax att ge sig på B20T!
man behöver ju inte röra underdelen för att komma upp i den effekten, ev. se över delarna och viktbalansera..
en portad topp gärna med större ventiler, extraktor grenrör, dubbla weberförgasare och en vass trimkam så borde man ha 170?
om man samtidigt tänker sig en framtida turbomatning kan man ju använda sig av ett ganska lågt kompresionsförhållande typ 8:1-8,5:1 sedan välja en kam som skulle funka bra ihop med en stor turbo..
då har man ju alla delar sedan, bara att modifiera, laddar man då ett bar bör ju inte 300 häst vara några problem?
KG har väll byggt en 235 hästars b20 motor? vet inte vad rekordet är men det är ju lättare att gå från orginal till 170 än 170 till 230..
en portad topp gärna med större ventiler, extraktor grenrör, dubbla weberförgasare och en vass trimkam så borde man ha 170?
om man samtidigt tänker sig en framtida turbomatning kan man ju använda sig av ett ganska lågt kompresionsförhållande typ 8:1-8,5:1 sedan välja en kam som skulle funka bra ihop med en stor turbo..
då har man ju alla delar sedan, bara att modifiera, laddar man då ett bar bör ju inte 300 häst vara några problem?
KG har väll byggt en 235 hästars b20 motor? vet inte vad rekordet är men det är ju lättare att gå från orginal till 170 än 170 till 230..
- Magic_johnson85
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 32
- Blev medlem: sön apr 18, 2004 9:50 pm
- Ort: Jönköping
- Magic_johnson85
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 32
- Blev medlem: sön apr 18, 2004 9:50 pm
- Ort: Jönköping
*host* hur mkt webrar drar *hm* allt är ju som sagt beroende på gasfot, enligt kg ska rätt justerade webrar inte dra över litern vid "normal" körning, sen finns det ju fantasitiska grejjer såsom accpumpar som ser till att förbrukningen stiger över 2 liter milen, har själv inte haft några som helst problem med att komma upp i 4-5 liter milen med stadskörning och pumpgasande, detta var ju iof på 50:ior, men det skiljde inte så mkt mot 45:orna...
//Oskar
//Oskar
- Magic_johnson85
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 32
- Blev medlem: sön apr 18, 2004 9:50 pm
- Ort: Jönköping
Såg den turbomatade gröna 142an på denna hemsidan.
http://hem.passagen.se/v8rod/
Mycket fint arbete. Någon som vet var man kan få tag på konstruktören för mailen på sidan funkar inte.
http://hem.passagen.se/v8rod/
Mycket fint arbete. Någon som vet var man kan få tag på konstruktören för mailen på sidan funkar inte.
? hur vet du det? har du sett den irl? har för mig det stog rost m.m. i annonsen och priset var lågt så.. här är lite bilder
blev dock osäker på om det var denna bilen nu pratade om eftersom den inte har turbo
ps nu hittade jag bilderna på sidan ni snackade om, har sett dom innan men hittade dom inte först är ju synd att dom ska behöva kapa i den sådär.. men som sagt den var inte så fräsch som jag trodde, stog ju oxå där till salu för 10.000
blev dock osäker på om det var denna bilen nu pratade om eftersom den inte har turbo
ps nu hittade jag bilderna på sidan ni snackade om, har sett dom innan men hittade dom inte först är ju synd att dom ska behöva kapa i den sådär.. men som sagt den var inte så fräsch som jag trodde, stog ju oxå där till salu för 10.000