vilken turbo ska man välja till en b5244t5

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
pv_power
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: lör feb 23, 2008 4:01 pm
Ort: Horn

vilken turbo ska man välja till en b5244t5

Inlägg av pv_power »

Motor-modell : b5244t5 kommer från en v70 06a
Motorstyrning: Insprutning: MAXX ECU RACE kommer som det ser ut nu så blir det etanol
Bottendel : 2,4 Borrningen är 81 mm och en stroke är 93,2 mm ARP bult till både ram och vev andra vev och ram lager och h profil 12,09 bult till toppen
Data på toppen : toppen är en standard från den motorn
Grenrör : kommer från swedenexhaust och är svetsat i 42,4x2,6mm och kommer att va med en extern Wastegate Tial MVR 44mm det är antingen T3 eller T4 mellan turbo och grenröret
Turbo : vet inte vilken jag ska välja
Insug : om svetsat original med annat gasspjäll 3 tum som det ser ut nu men blir ett annat senare Bosch motorsports spridare 2200CC
Effektmål : 500 till 700 hk nån stans kanske mer senare
Användningsområde : bana och lek på gatan :lol:

Nu till frågan jag vet inte vilken turbo jag ska välj till ändamålet är inte så insatt i va det finns är så mycket så blir osäker på vad jag ska välja så därför frågar jag här
MVH Ronnie
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: vilken turbo ska man välja till en b5244t5

Inlägg av dundersmurfen »

En gtx3076 räcker ju till 600whp med grymt register. Tycker garret är dom som funkat bäst med singelentry. Twinentry är holset och borgwarner bra snurror. En garret med singel t3 skulle sitta bra, och klarar man sig med 500whp cirka så en gtx3071. Behöver man 800whp så finns ju gtx3582 som också funkar finfint på 5or.
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
pv_power
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: lör feb 23, 2008 4:01 pm
Ort: Horn

Re: vilken turbo ska man välja till en b5244t5

Inlägg av pv_power »

tackar för det så länge får kolla vidare på dom och se om det kan bli nån av dom :thumbright:
Skriv svar