Fultrix antisurge turbo

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Fultrix antisurge turbo

Inlägg av dundersmurfen »

Tänkte köpa en kina snurra å testa på en bil, vet att den kommer gå i surge och dessutom är det en kopia på gt2871 så den är trång ut. Inducer 49mm på kompressorn och exducer 47mm på turbin..

Tänkte svarva upp husen för att minska mottrycket lite samt försämra kompressorn lite, har en teori om att nån millimeter eller 2 glapp mellan hus och impeller kan göra gott. Visst finns det större snurror som kanske inte kommer i surge men vill ha 400 precis vad en sådan snurra ska kunna ge nu i första steget.

Köpt en ny 850 turbo som jag håller på å snåltrimmar. Är inne å ändrar i mapparna å inte lurar givare denna gång. Riktigt kul att kunna behålla orginalsprut men ändå kunna lägga på rejält med tändning och åka på lambda 1.20 på låglast och 0.82 eller så på fullt. Tänkte 3d printa en större lmm å sätta i 1000cc spridare köra på e85 å få en rolig bruksbil. Om jag ínte blir nöjd med gt2871 så ska jag prova en sådandär hemsk t3t4 kopia som är känd just för att komma i surge, men jag gillar inducer och exducer på den jämfört med en gt3076 kopia som förmodligen kommer åka på när jag byggt en ny maskin med 10 till 11 i kompa å h profiler samt glt kammar
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl