Gänga till olje termostathus, b230 orginal?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Joakim Borg
För mycket laddtryck
Inlägg: 338
Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
Ort: Smedjebacken

Gänga till olje termostathus, b230 orginal?

Inlägg av Joakim Borg »

Nån som har koll på vilken gänga det är på oljetermostathuset som sitter orginal på gamla b230 med oljekylare?
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: Gänga till olje termostathus, b230 orginal?

Inlägg av OttoB »

Slangkopplingar är M16X1 (eller liknande) och L12 ermeto på slangen. Helt standard lågtryck hydraulik.

Filter 3/4"-16.
Joakim Borg
För mycket laddtryck
Inlägg: 338
Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
Ort: Smedjebacken

Re: Gänga till olje termostathus, b230 orginal?

Inlägg av Joakim Borg »

Tack! Typ denna? https://www.speeding.nu/p/branslesystem ... gKFhfD_BwE

Eller ska de vara m16x1 ?
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Re: Gänga till olje termostathus, b230 orginal?

Inlägg av redheat »

nej, det är m16x1,5 är koppling 12L
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Gänga till olje termostathus, b230 orginal?

Inlägg av Steve »

Är det inte 10L och 8S som är M16x1,5?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Joakim Borg
För mycket laddtryck
Inlägg: 338
Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
Ort: Smedjebacken

Re: Gänga till olje termostathus, b230 orginal?

Inlägg av Joakim Borg »

De var m16x1,5 :) om nån annan undrar :)
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Skriv svar