Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis feb 19, 2019 8:30 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor dec 13, 2018 8:20 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor dec 13, 2018 8:09 pm
Inlägg: 1
Rasade min turbo motor nu i helgen och sitter nu och tänker på hur jag ska bygga nya motorn. vill gärna plocka ut mer hk än orignal. så tänkte köpa ett fk block och renovera det med nya kolvringar och lager. Men det jag undrar över är om jag ska stoppa i h-profil stakar när jag ända har motorn ur? vill gärna ligga runt 300 hk men tänkte plocka ut så många sugis häster som möjligt och försöka lägga mig på så lågt laddtryck som möjligt. är en sladdbil så motorn kommer gå hårt.

Tänkte köra med:
klracing turbo grenrör
hemmaportat orignal insug
hx35
annan kamaxel, kanske någon från folkraceshopen eller klracing(inte bestämt mig än vad jag vill ha)
531 topp, portad, hårdade ventilfjädrar.
Bosch 870cc spridare men fuelrail från kl, ställbar btr

skulle det fungera?

första motorn jag trimmar så tips skulle uppskattas :lol:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön dec 16, 2018 10:04 am 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm
Inlägg: 176
Jag har skickat ett pm till dig ;)

/Jonas E


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån dec 24, 2018 9:24 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20707
Ort: Tomterna/sävar
du ska inte behöva byta stakar för den effekten. en viktig grej är ett bra styrsystem!

95% av alla billiga BTR är minst sakt dåliga så byt inte bort den fina du redan har.

sen om man inte är proffs och vet exakt vad man gör så byter man inte ringar och lager. bättre att hitta en bra motor direkt bara.

mvh jens

_________________
True metal people wanna rock not pose!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån dec 24, 2018 10:42 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4734
Ort: Boden
Jens Gustavsson skrev:

sen om man inte är proffs och vet exakt vad man gör så byter man inte ringar och lager. bättre att hitta en bra motor direkt bara.

mvh jens


Hur vet man att en motor är bra utan att öppna den?
Bättre att renovera så man vet vad man har.
Behöver ju inte direkt vara proffs för att byta ringar och lager till nya standard?

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån dec 24, 2018 10:19 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
Inlägg: 195
Ort: Torslanda
The skrev:
Jens Gustavsson skrev:

sen om man inte är proffs och vet exakt vad man gör så byter man inte ringar och lager. bättre att hitta en bra motor direkt bara.

mvh jens


Hur vet man att en motor är bra utan att öppna den?
Bättre att renovera så man vet vad man har.
Behöver ju inte direkt vara proffs för att byta ringar och lager till nya standard?


Kunna hantera micrometer bladmått och momentnyckel räcker väl?

_________________
mvh! Jonathan Hall


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010