B230 turbo bygge, tips sökes
Postat: tor dec 13, 2018 8:20 pm
Rasade min turbo motor nu i helgen och sitter nu och tänker på hur jag ska bygga nya motorn. vill gärna plocka ut mer hk än orignal. så tänkte köpa ett fk block och renovera det med nya kolvringar och lager. Men det jag undrar över är om jag ska stoppa i h-profil stakar när jag ända har motorn ur? vill gärna ligga runt 300 hk men tänkte plocka ut så många sugis häster som möjligt och försöka lägga mig på så lågt laddtryck som möjligt. är en sladdbil så motorn kommer gå hårt.
Tänkte köra med:
klracing turbo grenrör
hemmaportat orignal insug
hx35
annan kamaxel, kanske någon från folkraceshopen eller klracing(inte bestämt mig än vad jag vill ha)
531 topp, portad, hårdade ventilfjädrar.
Bosch 870cc spridare men fuelrail från kl, ställbar btr
skulle det fungera?
första motorn jag trimmar så tips skulle uppskattas
Tänkte köra med:
klracing turbo grenrör
hemmaportat orignal insug
hx35
annan kamaxel, kanske någon från folkraceshopen eller klracing(inte bestämt mig än vad jag vill ha)
531 topp, portad, hårdade ventilfjädrar.
Bosch 870cc spridare men fuelrail från kl, ställbar btr
skulle det fungera?
första motorn jag trimmar så tips skulle uppskattas