Hej på er!
Undrar hur mycket et m47 växellåda igentligen håller? Och håller b230ft kolvar och stakar över 1,5bar laddtryck i längden?
Kör med orginal turbo lamell och tryckplatta nu i m47an med runt 200hp. Gått i tankarna om att kanske köpa sinterlamell, eller skall man försöka skaffa sig en m90 växellåda istället?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Laddtryck och växellåda
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Laddtryck och växellåda
du gasar tills det rasar, sen byter du
Re: Laddtryck och växellåda
Rätt avstämt och rätt mappat med lite större rurbo håller kolvar och stakar även om H profiler är så billiga så det känns som väl värda pengar.
Chippat och 1,5 bar med övrigt standardmotor har betydligt sämre förutsättningar.
Stoppa dit en m90 direkt en m47 ksk kan klara effekt tills org kopplingen börjar slira om man växlar väldigt försiktigt ett tag men stoppar man då dit något stadigare så försvinner växel 2 eller 3 rätt fort.
Buskör man går de ju nån låda varje sommar även med bara tex en org b234 på 155hk
Chippat och 1,5 bar med övrigt standardmotor har betydligt sämre förutsättningar.
Stoppa dit en m90 direkt en m47 ksk kan klara effekt tills org kopplingen börjar slira om man växlar väldigt försiktigt ett tag men stoppar man då dit något stadigare så försvinner växel 2 eller 3 rätt fort.
Buskör man går de ju nån låda varje sommar även med bara tex en org b234 på 155hk